zihinsel-yorgunlugun-dokuz-belirtisi

ZİHİNSEL YORGUNLUĞUN SEKİZ BELİRTİSİ

 

 

Yapacak çok fazla işiniz olduğunu fakat bunlara ayıracak zaman ya da enerjiye sahip olmadığınızı düşünüyorsanız eğer, zihinsel yorgunluğun etkilerini yaşıyor olabilirsiniz. Herkes zaman zaman böyle hissediyor olabilir. Fakat bu sorun tükenmişlik veya daha ciddi semptomların ilk adımı da olabilir.

Eğer aşağıdaki problemleri yaşıyorsanız, durumunuza özel bir dikkat göstermenin zamanı gelmiş demektir.

  1. Bütün gün uyuma isteği, yataktan zorlukla kalkmak ve gece görülen kâbuslar.
  2. Sürekli olarak kendini rahatsız hissetme: baş ağrısı, mide ağrısı, bulantılar, baş dönmesi vs.
  3. “İyi misin?” sorusuna verecek bir cevabın olmaması. Tam olarak ne hissettiğinizi tanımlayamamanızdan kaynaklanabilir bu.
  4. Duygusal hissetmek. En ufak durumlarda bile ağlamaya başlamak.
  5. Sürekli endişeli hissetme.
  6. Yalnızlık hissinin artması, dışarıda veya arkadaşlarla daha az vakit geçirme isteği.
  7. Hareketsiz kalma isteği.
  8. Gelecek kaygısı.

Peki, ne yapmalı? Kendinizi düşünmenin ve ruh halinizi iyileştirmenin vakti geldi. Dinlenmek için kendinize vakit ayırın, telefonunuzu kapatın, sıcak bir duş alın, meditasyon yapın, müzik dinleyin ve sevdiklerinizle zaman geçirin. Olumsuz düşüncelerinizden arınmaya çalışın ve kendinizi eleştirmeyi bir kenara bırakın. Bir şekilde dengeyi kontrol etmeye çalışın.

Tüm bunları yaptıktan sonra, yaşamın sonsuz güzelliğini deneyimleye bilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

İTALYAN USULÜ TİRAMİSU TARİFİ

Sonraki Yazılar

ŞANSLI OLMANIN DÖRT YOLU