zihnini boşalt

ZİHİNSEL DAĞINIKLIĞI TEMİZLEYİN

 

 


Boğulmuş mu hissediyorsunuz? Yazar Juliet Davey, aklımızı ve zamanımızı kontrol altına almanın ve hayatlarımızda daha fazla denge yaratmanın yollarını anlatıyor.

Çalışma hayatımda daha fazla özerkliğe ve çeşitliliğe sahip olmak için yorulmak bilmeden çabalıyordum. Ve kendimi, sevdiğim yaratıcı işlerle koruyordum. Ama sürekli yorgun, tamamen bunalmış ve tükenmiş hissediyordum. Odağım dağınıktı ve kafam tutarsız düşünceler arasında bir karmaşa içindeydi. Bu kaygının işleri yetiştirmemi engellemesinden endişe ettiğimde, düşüncelerimi değiştirmenin zamanının geldiğini anladım.

Peki bunalmış hissetmemize yol açan sayısız düşünceyi çözmeye nereden başlarız? İşte çıktığınız piste geri girmenin üç yolu:

1 Organize olun

Tabağımızda çok fazla şey olduğunda, düzeni bulmak zor olabilir. Kendime, “Hayatımda önemli olan nedir?“diye sorduğumda kaygılarım büyük ölçüde azaldı. Bunu bir başlangıç ​​noktası olarak görerek, çabalarımızı nereye odaklamamız gerektiğini belirleyebiliriz.

Benim durumumda, soruyu kendine yöneltmek, kişisel bir görev raporu çıkarmama neden oldu – hayatımın amacını tanımlayan tek satırlık bir cümle. Bu dikkate değer bir tedbirli olma haline geldi. Daha küçük ayrıntılara inerek çalışmayı başarabildim ve hangi faaliyetlerin amacıma hizmet etmek için uygun olduğunu ve hangilerinin uygun olmadığını gördüm.

Ayrıntıları belirlemek, aynı zamanda kişisel ödülümüze en çok katkıda bulunanları incelememize de olanak sağlar. Bu, gerekli değişiklikleri yapmamızı ve sadeleştirmemizi sağlayabilir. Bunalmış hissetmek genellikle aciliyet ve sınırlanmış hissine eşlik eder. Görev ve istek listeleri oluşturmak, günlük tutmak, bir ana plan ya da en azından niyet belirlemek neredeyse mantıksız görünebilir. Ancak, bu yansıtıcı egzersizlere zaman ayırmak, enerjimizi yalnızca yararlı görevlere yönlendirmemize yardımcı olabilir.

2 Direncin Üstesinden Gelin

Korku ve kendinden şüphe genellikle direnç olarak tezahür edebilir. Bu iç engel, hareket etmeyi engelleyebilir ve bize sıkışmış hissettirebilir. O zaman, tanıdık bir boğulmuş hissi gelir çünkü biz henüz başlamamış ve ilerleyememişizdir.

Başlamak için her zaman ideal koşullar için bekleyemeyiz. Zararlı düşünceleri uzaklaştırmak, kendi kişisel beklentilerimizi ve gerçekçi hedefler belirlemek, ilerlememize yardımcı olabilir.

Senin için önemliyse ve bunu eninde sonunda yapmak istiyorsan, sadece yap ve yol boyunca rotayı düzelt” Tim Ferriss

3 Gevşeyin

Dış koşullar da bizim zihin durumumuzda pay sahibi olabilir. Ortamınızı temizleyerek ve ‘gelen kutu’nuzu boşaltarak zihninizi boşaltın. Küçük değişiklikler de yeni bir bakış açısı getirmeye yardımcı olabilir. Eğer sıkışmış hissediyorsanız, dışarı yürüyüşe çıkın ya da biraz egzersiz yapın.

Daha fazla ilham:

Cait Flanders (The Less of Year’ın yazarı), tam bir yıl boyunca alışveriş yapmadığı, gelirinin % 31’ini biriktirdiği ve eşyalarının % 70’ini azalttığı bir deneyim yaşadı. Bu büyük bir başarıydı, ama tüm bir yıl boyunca aynı meydan okumayı yapmanıza gerek olmadığını da ekliyor!

Kaynak: Psychologies.co.uk

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

İKİ DAKİKADA NASIL YENİLENİRİZ?

Sonraki Yazılar

GÜNÜN KİTAP ÖNERİSİ: SOĞUK DERİ