zamana-deger-katan-ritueller-olusturun

Zamana Değer Katan Ritüeller Oluşturun

Şu an yaşamakta olduğumuz karantina sürecini içimize yönelerek değerlendirebilir miyiz? Bugün, zamanı daha verimli kullanmak için ritüellerin gücünü kullanmayı öğreneceğiz.

“Daha Mutlu Yaşamak” adlı kitabın yazarı Tal Ben-Shahar’ıntavsilerine kulak verelim.

Zamanı müttefikimiz yapabilmek için onunla ilgili bilmemiz gerekenler var. Zaman iki şekildedir: Birincisi saatin gösterdiği, ikincisi bizim algıladığımız zaman. Canımızı sıkan bir şeyler olduğunda saatin geçmediğini tam aksine heyecan uyandıran bir şeyler olduğunda zamanının daha hızlı aktığını hepimiz deneyimlemişizdir.

Ritüeller zamanı belirgin kılar. Ritüeller bilinçli bir şekilde yapılır, otomatik bir şekilde yapmaktan farklıdır. Günümüze değer ve şekil verir.

Tüm dünyanın eve kapandığı bu dönemde, çok istenen ve nadir bir şeye sahibiz. O kadar fazla ki bizde kaygı oluşturuyor. Hiç bitmeyecekmiş gibi bir günde neler yapabiliriz? Zamanın geçmesine katlanmaktansa onu daha üretken geçirmek için ne yapabiliriz? Bize anlam ve zevk veren ritüelleri oluşturalım.Tal Ben-Shahar için, “Anlam + Zevk= Mutluluk”demektir.

1. Gününüze adapte edebileceğiniz ritüelleri düşünün

Gününüze dahil edebileceğiniz sizi daha iyi hissettirecek ritüeller bulun. Küçük amaçlar eklemeyi ihmal etmeyin. Örneğin “Sabah Mucizesi” adlı kitapta normalden birkaç saat önce kalkmanızı öneriyor böylece bize anlam ve zevk veren aktiviteler yapabiliriz. Yazar Hal Elrod bunu uygulayan birçok kişi olduğunu söylüyor. Bunu uygulayan kişiler buna değer olduğunu söylüyorlar. Bazıları yeni bir dil öğrenmiş, bazıları yoga veya meditasyon yapmaya başlamış. Böylece öncelikleri ve gereklilikleri sorgulamışlar.

2. Yapacaklarınızı sıralandırın

İki büyük ritüeli bir güne sığdırmayın (meditasyon, yazı yazmak, dil veya yeni bir öğrenmek gibi). Ne zaman ki bir konuda iyi bir hale gelirsiniz o zaman ikinciyi eklersiniz.

3. Yapacağınız şeyleri gerçekten ilgilenerek yapın

Öncelikli ritüellerinizin saatlerini deftere veya bir kağıda yazın. Önemli olan başka bir aktivite için ritüellerinizden fedakarlık etmeyin. Çevrenizdekiler bunlara saygı duysun. İzlenimlerinizi, yaşadığınız zorlukları ve ilerlemenizi not edebilirsiniz. Bu notlar geçirdiğiniz zamanı daha da sağlamlaştıracak, gününüze yeni bir bakış açısı kazanmanızı sağlayacak. Bu notlar gündelik hayatınızda harekete geçtiğiniz duygusunu güçlendirecektir.

4. Küçük ritüellerinizi seçin

Çok fazla düşünmeden nelerin ilginizi çektiğini düşünün: Sabahları yaptığınız çay, kahve keyfi, yoga veya jimnastik hareketleri, sabah uyandığınız zaman sıcak su içmek gibi… İlk önce olduğu gibi yazın daha sonra sabahtan akşama kadar kronolojik olarak düzenleyin. Amacımız sıradan veya otomatik olarak yaptığınız şeyleri anı yaşamak için değerlendirebilmek.

5. Daha sonrasını gözünüzde canlandırın

Önemliritüellerinizi gerçekleştirdikten sonra onlardan elde edeceğiniz kazançların tadını çıkarmak için biraz zaman bırakın. Yapacağınız canlandırma motivasyonunuzu arttırarak dayanıklılığınızı güçlendirecek. Ayrıca beyninizi uyaracaktır.

Örneğin; İtalya’dasınız. Hava çok güzel ve İtalyanca konuşuyorsunuz. Plajdasınız veya keyifli bir alandasınız ve yoga yapıyorsunuz. Bir kitap yazdınız ve yayınlandı.

6. Ritüellerinizi grup olarak gerçekleştirin

Çift olarak, ailece veya arkadaşlarla yapabilirsiniz. Eğer bu süreci kalabalık olarak geçiriyorsunuz ortak bir ritüel yaratın. Gündelik küçük bir ritüel olabilir veya haftada iki kere yaptığınız büyük bir ritüel olabilir. Örneğin her kahvaltıda veya akşam yemeğinde o gün ki ruh halinizden bahsedebilirsiniz. Bir istek kutusu yapıp haftada birkaç kez yüksek sesle okuyabilirsiniz veya dönüşümlü olarak mutfak marifetlerinizi gösterebilirsiniz.

7. Anı kutlayın

Günde en azından bir kez anı kutlayın. Gözlerinizi kapayın ve nefes alıp vermenizi hissedin. Dikkatinizi yavaşça ayağınızdanbaşlayarak kafanıza kadar yönlendirin. Vücudunuzun yoğunluğunu hissedin. “Burada ve şimdi, sakin ve güvendeyim.” Nefes alıp vermenin tadını çıkarın.

Yazar: FlaviaMazelinSalvi

Çeviri: Ekin Nazlı

 

 

Önceki Yazılar

Üç Adımda Yemek İsrafından Kaçının

Sonraki Yazılar

Probiyotiklerin Cilt Üzerindeki Faydaları