yeni-baslayanlar-icin-egzersiz-rehberi (1)

Yeni Başlayanlar İçin Egzersiz Rehberi

Düzenli egzersiz sağlığınız için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri olabilir. Egzersiz yapmaya başladıktan sonra kendinizdeki hem fiziksel hem de zihinsel değişimleri hemen fark edebilirsiniz.

Düzenli egzersiz yapabilmek için ilk etapta kararlılık gerekiyor – ki bunun en zor nokta olduğunu biliyoruz. Eğer siz de düzenli egzersiz yapmak istiyor ama nereden başlamanız gerektiğini bilmiyorsanız önerilerimize göz atabilirsiniz.

Neden egzersiz yapılmalı?

Düzenli egzersiz yapıyor olmanın sağlık üzerinde birçok etkisi var: İlk etapta sağlıklı bir vücut görünümüne sahip olabilirsiniz ve kilo problemlerinizi ortadan kaldırabilirsiniz. Diğer bir aşama ise kronik rahatsızlıklar egzersiz yapılarak önlenebiliyor.

Birçok araştırma egzersiz yapıyor olmanın ruh halini düzenlediğini, zihinsel sağlığı artırdığını, uyku düzeni oluştuğunu ve hatta cinsel yaşamı dahi geliştirilebildiğini söylüyor. Kısacası, egzersiz sayesinde hem fiziksel hem de ruhsal problemlerinizi ortadan kaldırabilirsiniz.

Egzersiz türleri

Yaşamınıza dâhil edebileceğiniz birçok egzersiz çeşidi var. Aralarından sizin için en uygun olanları seçebilirsiniz.

Aerobik: Vücuda enerji salgılamak amacıyla yapılan egzersiz çeşididir. Yürümek, koşmak, yüzmek ve dans gibi egzersizleri içerir.

Güç: Kas gücünüzü artırmaya yardımcı olacak bir egzersizdir. Direnç antrenmanı, plyometrics ve ağırlık kaldırma çalışmaları gibi egzersizleri içerir.

Kalistenik: Spor ekipman olmadan ve aerodinamik egzersizleriyle aynı tempoda yapılan vücut hareketleridir. Mekik, şınav vs.

HIIT Antrenmanı: Hem yüksek yoğunlukta hem de düşük seviyelerde yapılan bir egzersiz çeşididir.

Denge: Kasları güçlendirir ve vücut koordinasyonunu artırır. Yoga ve Tai Chi gibi uygulamalardır.

Nasıl Başlanır?

Fiziksel bir muayene yaptırmanızı önerebiliriz. Erkenden kontrol yaptırmanız, egzersiz esnasında yaşanabilecek problemleri önceden tespit etmenize yardımcı olabilir. Ayrıca ihtiyaçlarınıza göre bir egzersiz programı hazırlayabilirsiniz.

Düzenli olarak egzersiz yapmaya karar verdiyseniz, kendinize bir egzersiz programı hazırlamayı deneyebilirsiniz. Bu programa hedefinizi ve neler yapabileceğinizi yazın. Bu sayede takip etmeniz gereken adımları rahatlıkla görebilirsiniz. Küçük adımlarla başlamaya özen gösterin.

Egzersizlerinizi alışkanlık haline getirmeye çalışın. Düzenli egzersiz yapabiliyor olmanın temelinde alışkanlık yatar. Her gün aynı saat dilimlerinde egzersiz yapıyor olmak işinizi kolaylaştırabilir.

Nasıl motive olunur?

Egzersizlerinizi düzenli bir biçimde yapmak ve motive bir şekilde hazır olmak istiyorsanız, sporunuzu eğlenceli bir hale getirmeniz önerebiliriz.

Yoga veya pilates gibi egzersizleri deneyebilirsiniz. Ayrıca spor salonlarında da egzersiz yapıyor olmak motivasyonunuzu artırabilir.

 

 

Önceki Yazılar

Sónar İstanbul Zorlu PSM’de

Sonraki Yazılar

Konuşma Sanatı: Kendinizi Nasıl İfade Edersiniz?