yeni-baslangiclara-dikkat

YENİ BAŞLANGIÇLARA DİKKAT

 

 

Kişilerin güncel performanslarını geçmiş performanslarının sonuçlarından ayırmalarına “yeni başlangıç etkisi” deniliyor. Araştırmalara göre yeni başlangıçlar yapmak, en çok başarısızlıkla sonuçlanan deneyimlerin sonrasında etkili oluyor. Örneğin aralık ayında başarıya ulaşamayan diyet planının, ocak ayında sadece salatayla beslenme ihtiyacını doğurması gibi. Fakat araştırma sonuçları, eski performanslarında başarılı olmuş kişilerin sık sık yeni başlangıçlara dair kararlar almamaları gerektiğini gösteriyor. Yanlış zamanlarda yapılan yeni başlangıçlar, gereksiz karmaşaya neden olmanın yanı sıra gelecekteki hedefe odaklanan davranışlara da engel oluyor. Projesi istediği gibi giden bir kişi, pazartesi gününü yeni bir haftanın başlangıcı olarak değil de, önceki gibi sıradan bir şekilde devam eden bir gün olarak görmeli. Kişisel ve profesyonel hedeflerine ulaşmakta zorluk çekenlerin belirli günler seçerek yeni kararlar almaları ise motive edici oluyor. Kaynak: Psychology Today

 

 

Önceki Yazılar

KİTAP ÖNERİSİ: SON

Sonraki Yazılar

İYİ EBEVEYNLER OLMAK İÇİN ÖNCELİK NE OLMALI?