yazarak-konusun

YAZARAK KONUŞUN

 

 

Endişeler hakkında yazmak, bir psikoterapistle ya da bir arkadaşla konuşmak kadar etkili olabiliyor. Yazı içeriğinin fiziksel sağlığı nasıl etkilediğini inceleyen araştırmalara göre, anlama odaklanmadan üzücü olayları yeniden yaşamak, bize kendimizi pek de iyi hissettirmiyor. Buna karşılık stresli durumları yazmak, rahatlama etkisi yaratıyor. Araştırmacı Susan Lutgendorf, “Duyguların yanı sıra düşünceye de odaklanmaya ihtiyaç var” diyor. Peki, ne tür yazılar sağlığımıza fayda sağlıyor? Aslında her tür kişisel yazı pozitif etki yaratsa da, kendini tekrar eden ya da ısrarla aynı şeyi söyleyen türdeki içerikler fayda sağlamıyor. Yazmanın zaman alan bir eylem olması, endişelerimize saygı duymamıza ve onları tam olarak anlamamıza yardımcı oluyor. Kaynak: psychologytoday.com

 

 

Önceki Yazılar

ASLINA SADIK KALINMIŞTIR SERGİSİ

Sonraki Yazılar

İÇİMİZDEKİ ÇOCUK NE ZAMAN ORTAYA ÇIKAR?