yaz-aylarinda-cilt-bakiminda-nelere-dikkat-etmeli

Yaz Aylarında Cilt Bakımında Nelere Dikkat Etmeli

Yaz aylarında cildinizin daha parlak, pürüzsüz ve bronz bir görünümde olmasını hayal ediyor olabilirsiniz. Ancak güneş ışınlarından kaynaklı lekeler ve erken yaşlanma riskleri bu aylarda daha fazla artıyor.

Tüm bu sorunlardan korunmanıza yardımcı olacak birkaç tüyo yazdık.

1. Daha hafif ürünler kullanın

Kışın kuruyan ciltler için ekstra nemlendirme etkili ürünler tercih edilir. Ancak yaz aylarının gelmesiyle birlikte cilt üzerindeki nemli görünüm de artmaya başlar. Bu aylarda köpüklü yüz yıkama jellerini deneyebilirsiniz. Günde iki defa cildinizi nemlendiriyorsanız, bu sayıyı bire düşürebilirsiniz.

2. Dudakları unutmayın

Evet, kışın olduğu gibi yaz aylarında da dudakların nemlendirilmeye ihtiyacı var. Bol su tüketmenin yanı sıra dudaklarınız için muhakkak nemlendirme etkili bir balm kullanın.

3. Güneş koruyu

Güneş koruyucu kremlerin kış aylarında da kullanımı tavsiye edilir. Ancak yaz aylarında kesinlikle ve kesinlikle güneş koruyucu kullanmadan dışarı çıkmamalısınız. Erken yaşlanma belirtilerinden ve lekelerden ancak bu sayede korunabilirsiniz.

4. Duş sürenizi kısaltın

Egzersizler, plajda geçirilen süre sonrası ve güneş nedeniyle vücutta oluşan nemli hissiyat sizi sürekli olarak duş alamaya itebilir. Ancak sık sık alınan duş ciltte kurumaya, egzamaya  ve iltihaplanmaya neden olabilir. Bu nedenle yaz aylarında duşta en fazla 4-5 dakika geçirmeye çalışın.

5. Meyve tüketin

Antioksidan bakımından zengin olan karpuz ve kavunu yaz aylarında bol bol tüketmeye çalışın. Bu meyveler cildi nemlendirir ve cildin parlak bir görünüme kavuşmasına yardımcı olur.