k1

YAŞAM SÜRENİZİ UZATIN


Yaşam sürenizi uzatmak için yapabileceğiniz en etkili şeyler mercek altında. 

Öncelikle alkol, sigara, beslenme ve egzersiz konusunda doğru bir dengeyi  bulduğunuzu varsayıyoruz. Bildiğiniz üzere bunlar, uzun bir ömür için olmazsa olmaz etkenler. Ama  daha hızlı bir çözüm arıyorsanız, Harvard Üniversitesi’nde yapılan bu araştırmayı dikkate alın.  200,000 insan üzerinde yapılan 30 yıllık bir araştırmanın ardından, Harvard Üniversitesi  araştırmacıları, klorojenik asit denilen kimyasal bir bileşiğin daha uzun bir ömrün anahtarı  olabileceğini buldu. Yoğun bir gece hayatı yaşayan insanların bile dikkate alındığı çalışmada, beslenme programlarında bu antioksidanı yüksek oranda bulunduran  kişilerin, daha az tüketenlere oranla daha uzun yaşadığı sonucuna varıldı. Dahası, kalp  hastalıklarından kaynaklı ölüm oranı yüzde 19, diyabetten kaynaklı ölüm riskleri de yüzde 24 daha  düşük çıktı. Peki ya doz? Çalışmanın yazarı Dr. Frank Hu, bu bileşiğin kahvede bol miktarda  olduğunu söylüyor. Günde üç ila beş kupa kahve içmek, herhangi bir nedenle erken ölüm ihtimalini  yüzde 15 azaltıyor.

Cambridge Üniversitesi’nden biyostatik uzmanı Dr. David Spiegelhalter’ın ölçümlerine bakılırsa, hayat aritmetik bir oyundan başka bir şey değil.

ÖMÜR UZATANLAR

+ 30 DAKİKA
Günde iki kupa kahve içmek

+ 30 DAKİKA
Bir kadeh alkollü içecek tüketmek

+ 1 SAAT
Kardiyonun ilk 20 dakikası

+ 30 DAKİKA
Kardiyonun sonraki 40 dakikası

+ 2 SAAT
En az beş porsiyon sebze tüketmek

ÖMÜR KISALTANLAR

– 30 DAKİKA
Günde iki saatten fazla TV izlemek

– 15 DAKİKA
İlk içkiden sonraki her içki

– 30 DAKİKA
Bir porsiyon kırmızı et tüketmek

– 5 SAAT
Bir paket sigara içmek

 

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

BU KİTAPLARI OKUMA LİSTENİZE EKLEYİN!

Sonraki Yazılar

TADINA VARIN!