yalnizlikla-basa-cikmanin-yollari (2)

Yalnızlıkla Başa Çıkmanın Yolları

 

 

Yalnızlık, 21. yüzyılın hastalığı olarak tanımlanıyor. Büyük şehirler, hızlı tüketim, sosyal ağların gelişmesi gibi birçok nedenden kaynaklanan bu yalnızlık hissini bir şekilde çözüme ulaştırmamız gerekiyor. Çünkü yalnızlık stres, kaygı ve daha birçok hastalığa sebep olabiliyor.

İçine kapanık ve dışa dönük kişiler, erkeler ve kadınlar, zenginler ve fakirler, eğitimli insanlar ve eğitimsiz insanlar. Konu yalnızlık olduğunda bu tür ayrımların hiçbir önemi kalmıyor. Çoğu zaman herkes kendini yalnız hissediyor ve bu hisle nasıl başa çıkacağını bilmiyor.

Bu yoğun hisleri yaşadığınız dönemlerde kendinizi desteklemenize yardımcı olacak birkaç yöntem var.

1. Kendinizi Yargılamayın

Yalnızlık hissinin kendisi yeterince tatsızdır. Bir de bu nedenden dolayı kendinizi azarlar, hak etmediğiniz cümleler kurar veya kendinize olumsuz bir şekilde yüklenirseniz durum daha da kötü bir hal alabilir. Sizde yanlış olan bir şeyler olduğu ve kimsenin sizi sevmediği düşüncesine kapılabilirsiniz.

Kendinizi suçlamak veya azarlamak yerine şefkat göstermeyi deneyin. Herkesin zaman zaman hissettiği bu “yalnızım” düşüncesinin sadece bir süreç olduğunu kendinize hatırlatın.

2. Adım Atın

Akrabalarınızdan birini arayın, arkadaşlarınızla dışarı çıkın veya bir blog açın. İçinizi dökmek, başka insanlara bu tür sorunlar yaşadığınızı anlatmak, aslında yalnız olmadığınızı, birçok kişinin bu tür sorunlar yaşadığını anlamına yardımcı olacak.

İçinizdeki ses size, “kimse seni sevmiyor, kimse seni dinlemek istemiyor” gibi olumsuz cümleler kurabilir. Bu sesi susturun ve sizi seven insanlarla vakit geçirmenin keyfini çıkarın.

3. Doğayla İletişime Geçin

Doğada yürüyüş yapmak, bitkilerle ve hayvanlarla iletişime geçmek yalnızlık hissinizi azaltacaktır. Her gün çıkamıyorsanız bile haftada birkaç gün kendinizi doğaya atın.

4. Telefon Kullanımını Azaltın

Sosyal medya çoğu insana kendini kötü hissettiriyor. Oradaki “mükemmel” olduğu düşünülen hayatlar ister istemez kıyaslama yapmaya neden oluyor. Bu ağlardan ne kadar çok uzaklaşırsanız, yalnızlık hissiniz de bir o kadar azalır.

Sosyal medyada vakit geçirmek yerine arkadaşlarınızla daha fazla vakit geçirmeyi deneyebilirsiniz.

5. Yaratıcılığınızı Geliştirin

Şiir okumayı deneyebilirsiniz ya da yazı yazmayı. Bu sayede acınızı güzel bir şeye dönüştürebilirsiniz.

6. Neden Yalnız Hissediyorsunuz?

Bu duygudan kaçmak yerine onunla iletişim kurmayı deneyebilirsiniz. Tüm duygularınızı kabul etmeye çalışın: öfke, acı, kıskançlık… Büyük bir ihtimalle zihniniz birkaç dakika sonra netleşmeye başlayacak ve bu hissi neden bu kadar yoğun yaşadığınızı bulacaksınız.

 

 

Önceki Yazılar

Depresyondan Kurtulmanın Basit Yolları

Sonraki Yazılar

Divan: Saoirse Ronan