yalnizlikla-bas-etmek-icin-dort-teknik

YALNIZLIKLA BAŞ ETMEK İÇİN DÖRT ÖNERİ

 

 

Yalnızlık, olumsuz bir duygu çağrışımı yaptığı için ondan kaçmak il tercihlerdendir. Bu hisle mücadele etmek yerine kabul etmek mümkün müdür? Ve bu kabul rahatlama hissi verir mi?

Yalnız hissedildiği zaman televizyon başına geçip bir şeyler izlemek istenir ki normal olan budur. Ancak bu sonsuz bir şekilde devam ederse; yalnızlık hissi güçlenir, kalıcı bir hale gelir ve hayatınızı ele geçirir. Bu duygulardan uzaklaşmanıza yardımcı olacak dört önerimiz var;

Yalnızlığınızı Keşfedin

Her şeyden önce duyguları tanımak ve saygı duymak gerekir. Şu anda sizin için doğru olan duyguları kabul edip, onurlandırmanız gerekir.

Yaşadığınız duyguları, yalnız olduğunuz zaman bir kâğıda dökmeyi deneyin. Yalnızlığınıza sebep olan durumları, acı çekme nedeniniz veya karın ağrınıza neyin sebep olduğunu kâğıda aktarın.

Bunu yaparken kendinize karşı dürüst olmaya çalışın. En azından yalnızlığınızın sebebini bulup, üzerine gidebilirsiniz.

Hikâye Yazın

Kendini yalnız hisseden küçük bir çocukla ilgili hikâye yazmayı deneyin. Neden yalnız kaldığını ve bununla nasıl baş edebileceğini anlatın hikâyenizde. Hatta daha da ileri gidip çizimler yapın hikâyeniz için. Yazdığınız hikâyeye küçük bir çocuğun bakış açısıyla bakın. Bazen bakış açısını değiştirmek, mantıklı bir çıkış yolu bulmakta yardımcı olabilir.

Kolaj Yapın

Kolaj yapabileceğiniz birkaç tane öğe belirleyin; kürdan, eski dergiler, şeker ambalajları, kartpostallar, kuponlar…

Sonra en sevdiğiniz müziği açın ve hayal gücünüzü serbest bırakın. Farklı kelimeler veya temalar oluşturun, o an aklınızdan ne geçiyorsa onu yapmaya çalışın. Korkularınızı ve kendinizi serbest bırakın.

Kendinize Bir Mektup Yazın

Kendinizi affedemediğiniz konu her neyse, bunu anlatan bir mektup yazın. Öfkenizi, acınızı ve yalnızlığınıza sebebiyet veren konu her şeyi açık bir dille mektubunuzda anlatın.

Kendinize yeni başarılar için ilham verecek ve güç kazandıracak bir onay mektubu ve destek mektubu da yazın.

Yalnızlığınızı hafifletmek için; kendinizle güçlü ve anlamlı bir ilişki kurun. Ve etrafınızı sizi anlayan, sizinle anlamlı ilişkiler kurmak isteyen insanlarla donatın.

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

PETER PAN SENDROMU

Sonraki Yazılar

LUCA STRICAGNOLI GRAND PERA’DA