shutterstock_583199005

VÜCUDUNUZ HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER!


Vücudunuz hakkında mutlaka bilmeniz gerekenleri yazdık. Bizce bir kenara not edin!

Derleyen: Buğra LEVENT

1/ Siz bu satırları okurken, biz de önemli bir hatırlatma yapalım: Hemen bir bardak su için. Neden mi? Su tüketiminizin yeterli olmaması, göğüslerinizin sarkmasına neden olabiliyor.

Vücudumuzun her bölgesinin suya ihtiyaç duyduğu yadsınamaz bir gerçek. Göğüslerinizin zarar görmemesi ve pürüzsüz olması için de su içmeyi ve düzenli nemlendirmeyi ihmal etmeyin.

2/ Hazır göğüslerden bahsetmişken, şu bilgiyi de verelim: Meme uçlarınız, sağlığınızla ilgili sinyal verebilir. Örneğin, göğüs ucunuzdaki kaşıntı yeni aldığınız sutyenin size alerji yaptığına delalet olabilir. Aklınıza takılan durumlarda, doktorunuza danışmakta yarar var.

3/ “Stres, en çok nerede birikir?” diyorsanız, cevabımız belli: Pelvik.  Burası, bildiğiniz üzere kalça bölgesinde yer alan kemiklerin birleşmesiyle meydana geliyor. Stresi azaltmak ve gerginlikten uzaklaşmak için, kalça açıcı egzersizleri yapın. Bu egzersizlerin bir diğer artı değeri de sırt ağrılarının oluşmasını önlemesi.

4/ Daha güçlü bağışıklık sistemi için bağırsaklarınızdaki iyi bakteriler size yol gösterecek. Zira özellikle sonbahar aylarında sıklıkla karşılaştığımız soğuk algınlığı ve gribi yenmekte bağırsaklarınız en büyük yardımcınız. Şimdiden burnunuzu çekmeye başladıysanız, turşu yiyip probiyotik takviyesi almayı deneyin.

5/ Biraz seksten bahsedelim! Cinsel hayatınızı canlandırmak için balık yemeye ne dersiniz? Deniz ürünleri tükettiğinizde aldığınız niyasin isimli vitamin sayesinde kan akışınız artıyor ve haliyle bu da yatak odanıza yansıyor. Balık dışında, ceviz ve karnabaharı da beslenme düzeninize ekleyebilirsiniz.

6/ Uykunun meziyetlerine bir yenisi eklendi. Kaliteli uyku, arzu ettiğiniz daha düz karına sahip olmanız konusunda size yardımcı olabilir.  Fitness profesyonelleri bile yeteri kadar uyumadıklarında bel bölgelerindeki yağın inatçı hale geldiğini belirtiyor. Diyetinize dikkat ettiğiniz kadar, kaliteli ve yeterli uykuya da önem verirseniz her şey sizin için çok daha iyi olur. İnatçı yağ tabakasına elveda demeye hazırlanın!

7/ Zor olduğunu biliyoruz; ama gündelik hayatın stresine kendinizi fazla kaptırmayın. Zira stres, metabolizmanızı olumsuz etkiliyor ve yağ yakımını yavaşlatıyor. Sizi stresten uzaklaştıracak faaliyetlerle ilgilenin. Yoga yapabilir, güzel havalarda yürüyüşe çıkabilir ya da en sevdiğiniz romantik komedi filmini yeniden izleyebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

Bir cevap yazın