vipassana-meditasyonu-nedir,-nasil-uygulanir

Vipassana Meditasyonu Nedir, Nasıl Uygulanır?

İçgörü anlamına gelen vipassana, varoluşun gerçek doğasını görmeye çalışan bir uygulamadır. Vipassana, Budist meditasyonunun en eski uygulamalarından biri olarak biliniyor; kökeni Gautama Buddha’ya dayanıyor.  

“Yaşama sanatı” vipassana, zihni eğitmek ve kişinin kendi yaşamının daha fazla farkına varması için uygulanır.

Nasıl Uygulanır?

1. En uygun alan neresidir?

Buda, meditasyonun yeşilliklerin arasında, sesiz bir yerde yapılmasının en iyisi olduğunu öne sürmüş. Tabii ki böyle bir şansınız yoksa, istediğiniz, kendinizi rahat hissettiğiniz, sessiz her yerde meditasyon yapabilirsiniz.

2. Pozisyon nasıl olmalı?

Bağdaş kurarak oturmak, meditasyonun genel pozisyonu olarak biliniyor. Eğer rahat hissedemiyorsanız sandalyeye oturarak da yapabilirsiniz.

3. Pozisyondan sonraki aşama

Gözlerinizi kapatın ve tüm dikkatinizi karnınıza verin. Nefes alıp verişlerinizi zorlamayın, sakin olun. Doğal bir şekilde nefes alıp verin.

4. Nefese odaklanmanın önemi

Her nefes alıp verdiğinizde, düşünceleriniz doğal bir şekilde akacak ve bazı durumları fark edeceksiniz.

5. Düşünce akışı

Her takılı kaldığınız düşüncede, sakinleşmek için tekrar tekrar karnınıza ve nefes alıp verişinize odaklanmanız gerekir. Bir düşünceye takılıp kalmamaya, onları yargılamamaya özen göstermeniz gerekir.

 

 

Önceki Yazılar

İşyerinde Kendini Geride Tutmanın Üstesinden Nasıl Gelinir?

Sonraki Yazılar

Kendimizde Neleri Seviyoruz?