uyusmalari-onleyecek-uc-etkili-durus

UYUŞMALARI ÖNLEYECEK ÜÇ ETKİLİ DURUŞ

 

 

Seyahat boyunca vücut hareketsiz kaldığından vücut ısısı yükselebilir. İşte basıncı ve uyuşmaları önleyecek üç etkili duruş.

Balık duruşu

Yol ya da uçuş boyunca geçen yorucu saatlerin ardından kambur durmaya eğilimli oluruz. Sırtüstü uzanarak bacaklarınızı kendinize doğru çekin ya da uzatın. Ayaklar yere değecek biçimde kollarınızı vücudunuz boyunca uzatın. Başınızı arkaya verin. Kaburgalarınızı ve vücudunuzu yukarı doğru kaldırın. Omuzlarınızı iyi bir biçimde gerebilmek için ellerinizi sırtınızın arkasında birleştirin.

Maha mudra

“Duruşların en büyüğü” anlamına gelen maha mudra, kalçalarınızı açmayı, sırtınızı germeyi ve hem ruhen hem de fiziken hafiflemeyi sağladığından gerçekten de en önemli duruşlardan biridir. Matınıza oturarak bacaklarınızı önünüze doğru uzatıp gerin. Bir ayağınızı diğer baldırınızın iç kısmına yerleştirin. Hangisi daha rahat geliyorsa, germiş olduğunuz ya da büktüğünüz bacağınıza doğru eğilin.

Çocuk duruşu

Seyahat boyunca yaşanan hareketlilikten sonra bu duruş toprağa dönmeye ve yeni tatil yerinize bağlanmaya olanak tanır. Bu şekilde daha rahat yerleşip daha rahat uyuyabilirsiniz.

Ayaklarınızın üzerine oturup dizlerinizi kapatarak vücudunuzun öne doğru düşmesine izin verin. Bu pozisyonda sırtınızın kavisli bir şekilde durması gerekiyor. Ellerinizi yerde öne doğru iyice uzatıp tutarak sırtınızı germeye devam edin.

 

 

Önceki Yazılar

FİLM ÖNERİSİ: TOLKIEN

Sonraki Yazılar

PORNO İZLEMEK İLİŞKİLERDE SORUN MU YARATIYOR?