uyumaniza-yardimci-olacak-bitkiler

UYUMANIZA YARDIMCI OLACAK BİTKİLER

 

 

Anksiyete karşıtı ilaçlar, uyku hapları, hatta antihistaminik tedavi bile uykusuzluğa çözüm olmayabiliyor. Bunların yerine, sağlıklı bir uyku uyumanızı sağlayacak bitkilerden faydalanabilirsiniz. Üstelik ilaçların aksine bu bitkilerin yan etkisi bulunmuyor.

Kedi otu: Bu bitkinin içindeki asitler beyinde bulunan ve kısaca GABA olarak bilinen nörotransmiterlere direkt olarak etki ediyor ve anksiyeteyi yatıştırmaya yardımcı oluyor. Ayrıca, uyku döngüsünü düzene sokuyor. Kedi otunun uykuya dalmayı kolaylaştırma ve bünyeyi yatıştırma etkisi tükettikçe artıyor. 

Sarı Kaliforniya gelinciği: Bu bitkinin içindeki alkaloitler uykunuzun çabuk gelmesini ve gece boyunca daha az bölünmesini sağlar. Bu bitki aynı zamanda kaygı gidericidir, çünkü duygudurumunu düzenler. Gece yarısı kaygı verici düşüncelerin zihninizi meşgul etmesini engelliyor.

Şerbetçi otu: Yapılan bilimsel bir çalışmaya göre, şerbetçi otu ile kedi otunun birlikte kullanımı, depresyon yaşayan kişiler üzerinde en az psikotrop maddeler (antidepresanlar vs.) kadar etkili. Ani ruh hali değişimlerini yatıştırıyor.

Nilüfer çiçeği: Geleneksel olarak, aşırı cinsellik isteğini azaltma amaçlı kullanılsa da nilüfer bitkisinin yatıştırıcı etkisi bulunuyor. Kedi otuyla birlikte tüketildiğinde, geceleri uykunun bölünmesine çare oluyor.

Uyku kürü: Bu dört bitkiden birer çorba kaşığı alarak bitki çayı hazırlayabilirsiniz. Üç hafta boyunca, haftanın beş günü yatmadan yarım saat önce çayı içmenizi öneririz. 20-25 cl sıcak suyun içinde bitkileri 10 dakika kadar bekletmeniz yeterli. Nilüfer çiçeği sadece çay olarak tüketilebiliyor. 20 cl’lik suya bir çay kaşığı ekleyip demlendikten sonra tüketebilirsiniz. Kedi otunun ise farklı tüketim çeşitleri mevcut. Ekstraktını tercih ettiğiniz takdirde, yarım su bardağı kadar suya 50 damla damlatıp içebilirsiniz. Hap olaraksa her akşam iki ya da üç kapsül kullanabilirsiniz. Şerbetçi otu ve sarı Kaliforniya gelinciği haplarından ise yine akşamları en fazla ikişer adet tüketebilirsiniz.

Hamile ve emziren kadınlar ile 12 yaşından küçük çocukların bu bitkileri tüketmesi önerilmiyor. Şerbetçi otu ise hormonlara bağlı kanser geçmişi olan kişilere tavsiye edilmiyor. Bu bitkileri tüketmeden önce bir uzmana mutlaka danışın.

MEDİTASYON

Uyumadan hemen önce meditasyon yaparak düşüncelerin zihninizi kuşatmasını önleyebilir ve uykusuzluğa çare bulabilirsiniz. Uyku meditasyonunu uygulamanın yanı sıra uykuya dalmanızı kolaylaştıran, doğadaki sesleri odanıza taşıyan ve rahatlatıcı etkisi olan müzikleri içeren akıllı telefon uygulamalarından sizin için uygun olanını seçebilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

İNTİHAR HAKKINDA ÜÇ SORU

Sonraki Yazılar

İLHAM VEREN CÜMLE: TAHİR MUSA CEYLAN