uyumadan-once-rahatlayin

UYUMADAN ÖNCE RAHATLAYIN

 

 

Yatma zamanınız geldi, ancak kendinizi fazlasıyla gergin mi hissediyorsunuz? Pilates eğitmeni Irmak Yaşar, uyku öncesi rahatlamanızı sağlayacak bir yöntem öneriyor.

“Yatağa sırtüstü uzanın. Boynunuzun, belinizin ve dizlerinizin arkasına küçük havlular koyun. Boşluğun tamamen kapandığından emin olun. Başınızı, omuzlarınızı ve sırtınızı yavaşça yere bırakın. Bu arada karın kaslarınızı hafif sıkın. Göğsünüzü, sizi yukarı çekiyorlarmış gibi hafif yukarı itin. Nefes alın, nefes verirken belinizdeki boşluğu kapatın ve pelvisinizi kendinize doğru çevirin. Birkaç kez burundan derin nefes alıp yine burundan verin. Nefesinizi tamamen doldurup boşaltın. Omuzlarınızı geriye doğru açın, başınızı serbest bırakın ve gözlerinizi kapatın. Kendinize yavaş yavaş ‘Başım tamamen hafif ve yerle bir. Omuzlarım tamamen açık ve rahat. Sırtım, karnım, kalçam, bacaklarım, dizlerim, ayaklarım; vücudumdaki her yer tamamen rahat ve ben bütün kaslarımı bırakmış durumdayım’ deyin ve o sırada uykuya dalın.

Kaslarımızı gün içinde o kadar kapatıyor ve kilitliyoruz ki rahatlamak için bunları kendimize söylememiz gerekiyor. Bu şekilde uykuya daldığınızda, havlular sorun olmayacak. Zamanla vücut, kendini serbest bırakmayı öğrenecek. Havluları koymamızın sebebi, bütün boşlukları doldurup rahatsızlık hissetmemek.”

 

 

Önceki Yazılar

FRIG ULTRA MARATONU

Sonraki Yazılar

OLUMSUZ DÜŞÜNCELERİNİZİ POZİTİFE ÇEVİRİN