unutkanlikla-nasil-basa-cikilir

UNUTKANLIKLA NASIL BAŞA ÇIKILIR?

 

 

Hepimiz zaman zaman bir şeyler unuturuz. Bu yaşanan ufak unutkanlıklar için panik yapılmamalı. Ama eğer bu durum sizi rahatsız ediyorsa, unutkanlığınızı yenebilmenize yardımcı olacak birkaç ipucu verebiliriz.

  1. Yapılacaklar listesi tutun

Yapacağınız işleri, toplantılarınızı veya hedeflerinizi hatırlatan bir liste hazırlayabilirsiniz kendinize. Kafanızın içindekileri kâğıda transfer ederek, her şeyi sürekli hatırlamaya çalışma durumundan kurtulabilirsiniz.

2. Uykunuzu düzenleyin

Kaliteli bir uyku hafıza için son derece önemlidir. Uyku eksikliğini unutkanlığın ana nedenlerinden biri sayabiliriz. Ayrıca uyku eksikliği sinirlilik, stres ve uyuşukluğa neden olabilir. Hafıza sorunlarınızı önlemek için düzenli uyumaya dikkat etmeniz gerekir: günde en az sekiz saat uyumaya ve sabit bir uyku düzeni sürdürmeye çalışın.

3. Alkolden uzak durmaya çalışın

Küçük miktarda alınan alkol bile hafızayı olumsuz bir şekilde etkileyebilir.

4. Hatırlatıcı kullanın

Post-it’ler için mükemmel bir buluş diyebiliriz. Kendinize hatırlatmak istediğiniz şeyleri buzdolabınıza, çalışma masanıza veya gözünüzün önünde olabilecek herhangi bir alana yapıştırın. Telefonunuzu da hatırlatıcı olarak kullanabilirsiniz.

5. Her şeyi sırayla yapmaya çalışın

Aynı anda iki işi birden yapmaya çalışmayın. İki işe birden aynı anda koşuşturmak odaklanma problemi yaratır. Yapmanız gereken işleri sırasıyla yapmaya çalışın.

6. Meditasyon yapın

Meditasyonun hafızayı geliştirmek gibi bir özelliği vardır. Geçmişten günümüze insanlar, yaşamda denge ve uyum sağlamanın yanı sıra sakinleşmek için de meditasyon yöntemini kullandılar. Meditasyon sırasında yapılması gereken en önemli şey, düşüncelerinizi bastırmamanız gerektiğini hatırlamaktır: onların varlığını tanımlamanız ve sonrasında da gitmesine izin vermeniz gerekir. Bu, iç çatışmalarınızın düğümlerini çözmenizi sağlayacaktır.

7. Kendinize zaman ayırın

Temel ihtiyaçları unutmamak gerekir. Sevdiğiniz şeylere ve sevdiğiniz insanlara vakit ayırmaya çalışın. Bu şekilde beyninizi sonsuz görev listesinden ve kaygılarınızdan uzaklaştırmış olacaksınız. Temel ihtiyaçların unutulması, yaşamdaki dengesizliğe neden olabilir. Kendinize ve ihtiyaç duyduğunuz şeylere zaman ayırarak bu dengeyi düzenleyebilir ve hayatınızda gerçekten neyin önemli olduğunu kendinize hatırlatabilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

ÇATIŞMAYA ÇOK YATKIN BİR KİŞİLİĞE Mİ SAHİPSİNİZ?

Sonraki Yazılar

ŞİFA VEREN BESİNLER