tutku-mu,-bagimlilik-mi-duygularinizi-anlamaniza-yardimci-olacak-yedi-ipucu (8)

Tutku Mu, Bağımlılık Mı: Duygularınızı Anlamanıza Yardımcı Olacak Yedi İpucu

 

 

Bazen hobiler yıkıcı ve tüketici bir hal alabiliyor. Herhangi bir tutkunuzun karanlık veya aydınlık tarafları olabilir. Sağlıklı tutkunuzu saplantılarınızdan ayırt etmenize yardımcı olacak birkaç yöntem var.

1. Tutkunuzun sağlıklı olup olmadığını anlamanıza yardımcı olacak üç belirti var:

  • Yaptığınız şeyden memnuniyet ve mutluluk duyuyorsunuzdur.
  • Önceliklerinizi belirlediğiniz zamanlarda –sevdiklerinize vakit ayırmak gibi- herhangi bir problem yaşamıyorsunuzdur.
  • Kendinizi istediğiniz zaman hobinizden koparabiliyor ve başka şeylerle ilgilenmeye başlayabiliyorsunuzdur.

2. Eğer tutkunuzun takıntılı bir hal aldığını düşünmeye başladıysanız, duygularınızı kontrol etmeye çalışın. Durun ve düşünün: duygularınızı analiz etmeye başladığınız anda arzunuz zayıflayacak ve kontrolü ele alacaksınız.

3. Hayallerinize ulaşmak için verdiğiniz fedakârlıkları takdir edin. Çünkü çok çalıştınız ve takdiri kesinlikle hak ediyorsunuz. Eğer bu fedakârlıkların hayat yaşantınızı olumsuz bir biçimde etkilediğini fark ederseniz yeni bir değerlendirme yapmanız gerekebilir.

4. Her gününüzü planlayarak yaşamaya çalışın. Tüm işlerinizi bitirdikten sonra sevdiğiniz şeye vakit ayırmanız daha sağlıklı olacaktır. Bu sayede hem akşamı büyük bir heyecanla bekleyecek hem de gününüzün daha verimli geçmesini sağlayacaksınız –en azından bitirmeniz gereken tüm işleri anında halledebileceksiniz. Ayrıca kendinizi suçlu da hissetmeyeceksiniz.

5. Obsesif düşüncelerden kurtulun. “Koşu yapıyoruz çünkü kilo almaktan korkuyoruz veya gerektiğinden daha fazla çalışıyoruz çünkü patronumuzdan azar işitmekten korkuyoruz” gibi durumlar zevki körükler. Bu nedenle de korkularınızdan arınmanız gerekir. Bu sayede yaptığınız şeylerden zevk duyabilirsiniz.

Benlik saygınız ve tüm geleceğiniz tutkunuza bağlıysa takıntılı bir hale bürünmeniz daha kolay olur. Unutmayın, bu işi sevdiğiniz için yapıyorsunuz.

6. Zaman zaman ara verin, yetenekleriniz sizi birkaç günde terk etmez. Bu aralar sayesinde tutkunuz bağımlılığa dönüşmez tam tersine onu kontrol altına almayı öğrenirsiniz. Tutkunuzdan uzaklaştığınız anlarda hızlı kalp çarpıntıları yaşamıyorsanız, merak etmeyin, bağımlı değilsiniz.

7. Kendiniz için alternatif aktiviteler oluşturun. Bağımlılığı önlemek için tutkunuz yerine koyabileceğiniz başka seçenekler bulun.

 

 

Önceki Yazılar

Duygusal Zekâ Nedir?

Sonraki Yazılar

Divan: Jennifer Lawrence