stres-ve-kaygiyla-basa-cikma

STRES VE KAYGIYLA BAŞA ÇIKMA

 

 

Yaşanılan zor zamanlarda şikâyet edip sızlanmak yerini, bunların üstesinden nasıl geleceğimizi bulmamız gerekir. Zorlukları aşarak hayata devam etmek gerekir. Pes etmeyin ve önerilerimize kulak verin.

1.Derin Bir Nefes

Tanımlayamadığınız bir şekilde içiniz daralıyorsa eğer zamanı durdurun ve derin bir nefes alıp sakinleşmeye çalışın. Bu klişe tavsiyeyi kimse ciddiye almaya bilir fakat bilimsel açıdan derin bir nefes almak, kalp atış hızının yavaşlamasına, kasların gevşemesine ve sakinleşmenize yardımcı olur. Yani, bir dakikalığına da olsa her şeyi durdurun ve derin derin nefes alın.

2.Yazı Yazma

Kafanız doluyken tek bir şeye odaklanmanız oldukça zordur. Sizi rahatsız eden düşünceyi veya strese sokan düşünceyi bulup kağıda aktarın. Olumsuzluk karmaşasından arınmanıza yardımcı olacaktır bu.

3.Yoga

Hemen her yazımızda yogadan muhakkak bahsediyoruzdur. Nefes egzersizleri ve kas gevşetme hareketleri hem vücudunuzu hem de zihninizi dinlendirir. Sakinleşmek için yoga dışında yürüyüş, spor, koşu, yüzme gibi egzersizleri de deneyebilirsiniz.

4.Kafein

Kafein stres seviyesini artırabilir. Kahveyi bırakmanızı söylemiyoruz ama en azından günde bir bardağa düşürebilirsiniz.

5.Sağlıklı Besinler

Sağlıklı beslenme ve aktif bir yaşam tarzı, stresi etkili bir şekilde dağıtmayı sağlar.

 

 

Önceki Yazılar

BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI: ÇOCUKTA ÖZGÜVEN GELİŞTİRME

Sonraki Yazılar

BEŞ UYGULAMA İLE FENG SHUI