sosyal fobi kapak

SOSYAL FOBİ NEDİR? NASIL BAŞ EDİLİR?

 

 


Sosyal fobi olarak da bilinen sosyal anksiyete, başka insanlar tarafından olumsuz olarak değerlendirilme düşüncesi, toplumsal kaygı, reddedilme, yetersizlik ve aşağılanma korkusu olarak ifade edilebilir. Sosyal anksiyete bozukluğu olan birçok insan garip ve sıkıcı olarak görülmekten endişe duyar. Korkulan durumun ortaya çıkması halinde ise genelde kızarma, titreme, kalp çarpıntısı, bulantı gibi anksiyete tepkileri meydana gelir.

 

 

Sosyal Anksiyetenin Nedenleri

Sosyal fobinin kesin nedenleri bilinmese de araştırma sonuçları, bu durumun çevresel ve genetik faktörlerden kaynaklandığını gösteriyor. Peki, bu faktörler neler?

Çevresel Faktörler: Çocukluk döneminde yaşanan, fiziksel, cinsel veya duygusal istismar, akranlar tarafından alay edilme, zorbalık ve aile içi çatışmalar, sosyal kaygı problemlerinin gelişimini etkileyebilir.

Genetik Faktörler: Sosyal anksiyete bozukluğundan mustarip ebeveynlere sahip kişilerde, durumun kendiliğinden gelişme olasılığı %40 daha fazladır.

 

Sosyal Kaygının Üstesinden Nasıl Gelinir?

Olumsuz düşüncelerinizden arınmaya çalışın.

 

Korkularınızın üzerine giderek, onlarla yüzleşmeyi deneyin.

 

Nefesinizi kontrol etmeyi öğrenin.

 

Sosyal olmak için çaba sarf edin. İnsanlarla paylaşımda bulunmanın yalnızlık hissini yenmedeki etkisini kendiniz deneyimleyin.

 

Egzersiz (yürüyüş, meditasyon veya yoga) yaparak stres kaynaklarını azaltın.

 

Bir psikolog ya da psikiyatra danışarak sizin için uygun bir yöntem geliştirmesini sağlayın.

 

 

 

Önceki Yazılar

ANDA KALMA EGZERSİZİ

Sonraki Yazılar

STRES İLE İLGİLİ YANLIŞ İNANÇLAR