siskinlik-nasil-dindirilir

Şişkinlik Nasıl Dindirilir?

Baklagilleri seviyorsunuz ama sonrasında yarattığı hazımsızlık sizi rahatsız mı ediyor? Bu besinlerin sebep olduğu şişkinliği dindirmek için tavsiyelerimize kulak verin.

Yemek kültürümüzün ana besin kaynaklarından olan baklagiller aynı zamanda hayvansal protein tüketimiyle arasına mesafe koyup vejetaryen beslenmeyi benimsemiş olanların da vazgeçilmezi. Mercimek, nohut, bezelye, kuru fasulye, bakla, soya, barbunya gibi baklagiller vücudunuzun ihtiyaç duyduğu proteini rahatlıkla karşılar. İçerdikleri protein dışında potasyum, demir, magnezyum gibi mineraller, tüm B vitaminleri ve lifler yönünden de zengindir, ancak gaza ve şişkinliğe sebep olan da bunlardır. Tohum kabuğunda bulunan fitik asit besinin içerdiği minerallerin serbest kalmasını engeller. Naturopati uzmanı Vanessa Lopez, filizlenme işlemini başlatmak, minerallerin açığa çıkmasını sağlamak ve fitik asiti nötralize etmek için baklagilleri pişirmeden bir gece önce suda bekletmenizi öneriyor. Eğer bu işlemi yapacak vaktiniz yoksa, baklagilleri kısık ateşte, içine küçük bir parça kombu yosunu ekleyerek pişirin. Organik ürün satan mağazalarda kurutulmuş kombu yosunu bulabilirsiniz. Mineral ve vitaminler yönünden zengin olan bu yosun türü baklagillerin
hazmını kolaylaştırıyor. Bunların dışında, pişirme suyuna bir çorba kaşığı sodyum bikarbonat da ekleyebilirsiniz. Ciddi derecede hazımsızlık yaşayanlarsa baklagilleri mikserden geçirip içeriğindeki lifin ezilmesini sağlayarak kullanabilirler. Örneğin humusun hazmının nohudu tane olarak yemekten daha kolay olmasının nedeni budur. Ayrıca Lopez, baklagilleri az miktarda ve diğerleriyle karıştırmadan tüketmenizi öneriyor. “Örneğin nohudun ve bezelyenin içerdiği bitkisel protein bünye tarafından aynı hızda hazmedilmez, bu da organizmanıza çok fazla yük bindirir.”

Vejetaryen beslenmede hazımsızlık

Vejetaryen beslenme sağlıklı olmakla birlikte hazımsızlık sorunu yaşamayacağınız anlamına gelmiyor. Vanessa Lopez’in başlangıç, ana yemek ve tatlıdan oluşan öğünler için bir önerisi var. “Önce çiğ yiyeceklerden başlayın. Çiğ sebzeleri çeşitli soslar eşliğinde yiyebileceğiniz başlangıçlar veya lezzetli salatalar şeklinde hazırlayabilirsiniz. Çünkü çiğ besinler hazım kapasitenizi artırarak enzimlerin harekete geçmesini sağlar.”

Derleyen: Hazal Louze

 

 

Önceki Yazılar

Kendinizi Geliştirmenize Yardımcı Olacak Fikirler

Sonraki Yazılar

Emeklilikte Değişim