sindirimi-kolaylastirmanin-yollari

SİNDİRİMİ KOLAYLAŞTIRMANIN YOLLARI

 

 

Birçok kişi mide sorunları, gaz, kabızlık ve ishal gibi problemler yaşar. Bu problemler çoğu zaman günlük hayatımızı olumsuz şekilde etkiler. Neyse ki diyet ve sağlıklı yaşam bu problemlerin üstesinden gelmek için yardımcı olabiliyor.

Sindiriminizi iyileştirmek için;

1. Sağlıklı Besinler

Karbonhidrat, doymuş yağ ve katkı maddeli gıdalar sindirim sistemini en çok etkileyen yiyecekler arasında yer alıyor. Glikoz, tuz ve içerisinde kimyasal bulunduran birçok besin, bağırsak iltihabına yol açabiliyor. Bu nedenle işlenmiş ve hazır yiyeceklerden mümkün olduğunca kaçınmak gerekir.

2. Lifli Besinler

Lifin bağırsak dostu olduğunu hepimiz biliyoruz. Lifler, suda çözünebilen ve çözünemeyen olarak ikiye ayrılır. Yulaf, mercimek, fasulye, nohut, erik, şeftali, kiraz, elma, portakal, ananas, brokoli, bezelye, domates, kabak ve patates gibi gıdalar suda çözülen lifli gıdalardır. Buğday kepeği, yulaf kepeği, kuru havuç, gevrek ekmek, fıstık, arpa unu, yeşil mercimek, soya fasulyesi, üzüm, kepekli makarna ve soğan suda çözünemeyen lifli gıdalar arasında yer alır.

3. Sıvı Tüketimi

Gün içerisinde az su tüketimi de kabızlığın yaygın sebeplerinden biridir. Uzmanlar kabızlık problemine karşı günde 1,5-2 litre kafeinsiz sıvı tüketimini öneriyor.

4. Stres Yönetimi

Stres, kabızlık ve mide ülseri gibi rahatsızlıklarla ilişkilendirilir. Stresinizi azaltmak adına meditasyon, akupunktur veya yoga gibi egzersizler yapılabilir.

5. Harekete Geçin

Düzenli egzersizler sindirimi iyileştirmenin en etkili yolu. Yemek yedikten sonra yürüyüşe çıkmak sindiriminizi kolaylaştırır.

 

 

Önceki Yazılar

PLUTCHIK DUYGU ÇEMBERİ

Sonraki Yazılar

5. FASHION FILM FESTIVAL ISTANBUL BAŞLIYOR