sindirimi-kolaylastiran-fermente-gidalar (5)

SİNDİRİMİ KOLAYLAŞTIRAN FERMENTE GIDALAR

 

 

Fermantasyon Nedir?

Fermantasyon, karbonhidratları alkole veya organik asitlere dönüştürmek için bakteri veya maya gibi mikroorganizmaların kullanılması işlemidir.

Fermantasyon, gıdaları korumak için kullanılan eski bir tekniktir. Günümüzde hala şarap, peynir, lahana turşusu ve yoğurt gibi gıdaları üretmek için kullanılmaktadır. Fermente gıdaların birçok faydası var: Faydalı probiyotik bakımından zengindir, sindirimi kolaylaştırır ve bağışıklığın güçlenmesine yardımcı olur.

Fermente edilmiş gıdalar:

  1. Kefir

Kefir, laktik asit ve sütteki laktozun alkollü fermantasyonundan oluşan eşsiz bir kültür ürünüdür. Kefirin sinirimi kolaylaştırma, kemiği güçlendirme ve vücuttaki iltihaplanmaların atılmasına yardımcı olma gibi birçok faydası bulunuyor.

2. Kimchi

Kimchi, Kore’de tüketilen baharatlı ve popüler bir fermente gıdadır. Kimchi’nin karbonhidrat ve yağ oranı düşüktür, vitamin ve mineral bakımından da oldukça zengindir.

3. Kombucha

Kombucha, ilaç olarak da kullanılan fermente edilmiş bir çaydır. Kombucha’nın kan basıncını düşürme, kolesterol seviyelerini iyileştirme ve kansere karşı direnci artırma gibi birçok faydası var.

4. Miso

Miso, dünya çapında popülerlik kazanmış soya fasulyesi, pirinç ve üzüm suyu karışımından oluşan macun benzeri bir fermente gıdadır.

5. Yoğurt

Yoğurdu en sağlıklı yiyecekler arasında bulunuyor. Çünkü çinko, kalsiyum, vitamin ve protein bakımından oldukça zengin bir gıdadır.

 

 

Önceki Yazılar

İLİŞKİNİN ÜÇ DÜŞMANI

Sonraki Yazılar

DAHA İYİ BİR CİNSEL İLİŞKİ İÇİN SEVİŞME TEKNİKLERİ