sigarayi-birakmaniza-yardimci-olacak-cozumler

SİGARAYI BIRAKMANIZA YARDIMCI OLACAK ÇÖZÜMLER

 

 

Fitoterapi ve aromaterapi sigarayı bırakmanıza yardımcı olacak çözümler sonuyor. Bu bağımlılığını sonlandırmak isteyen herkes önerdiğimiz kürleri deneyerek sigarayla vedalaşabilir.

Griffonia: Tohumları bağımlılıktan kurtulmaya yardımcı oluyor, çünkü triptofan türevleri içeriyor. Özellikle akşamüzeri 5’ten itibaren duygudurumu, tokluk hissini ve uykusuzluğu kontrol eden serotonini yükseltiyor. Bu zaman dilimi griffonia’nın en faydalı zamanı, çünkü bedeni uykuya hazırlıyor. Antidepresan ile kullanımı önerilmiyor. Bu bitkinin tohumundan alınan özden elde edilen Solgar’ın 5-HTP ürününü günde bir kapsül, tercihen yemeklerden önce kullanabilirsiniz.

Mucuna (Kadife fasulye): Mucuna bitkisi, bağımlılıkla ilişkilendirilen ve yaşam motivasyonu nörotransmitteri olarak bilinen dopaminin üzerinde dengeleyici bir etkiye sahip.

Kudzu: Çin tıbbında sıklıkla kullanılan kudzu bitkisinin köklerinde bulunan flavonoidler alkol ve tütün kullanımı alışkanlığından vazgeçmeyi destekliyor. Kudzu, merkezi sinir sistemi üzerinde etkili oluyor. Bağışıklık sistemi ve hormonal denge üzerinde de etkisi var. Zengin antioksidan kaynağı olduğu için sigara kullanımının sebep olduğu serbest radikal fazlalığını yok ediyor.

Motivasyonu koruyabilmek

Griffonia için minimum 200 mg dozundaki (antidepresif doz) kapsülleri seçin. Birini saat 17.00’de, diğerini yatmadan önce alın. Dozajlar markalara göre değişkenlik gösterdiği için kullanıma başlamadan önce mutlaka eczaneye ya da doktorunuza danışın. Griffonia’nın yanı sıra günde üç kere iki hap kudzu kullanın. Mucuna’nın farmasötik kalitesinden emin olmak için standartlaştırılmış taze bitki özlerine yönelin. Günde bir-iki tatlı kaşığı olarak kullanılabilir. Ayrıca günde üç bardağa kadar doğal sakinleştirici etkiye sahip olan passiflora ve kedi otu karışımı çayları tüketin.

Sakinleştirici esansiyel yağlar

Sigara içme isteğini azaltmak için: Günde üç-dört kez bir mendilin üstüne damlatacağınız iki damla greyfurt yağını koklamak, sigara içme arzusunu azaltırken, kaygı ve gerginliüği gidermeye de yardımcı oluyor.

Gece sigara içme arzusuna karşı: Yatmadan 20 dakika önce 5 ila 10 damla papatya yağını ayak tabanına veya dirseğinizin iç tarafına uygulayın.

Yaşam alanı ve araba için: Yoksunluk hissettiğinizde, kırmızı mandalina yağını kullanın. Günde üç kereye kadar bu yağı önce üç kez burnun bir deliğinden ardından da diğerinden soluyun.

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

ÜÇ SORUDA ALDATILMA TRAVMASI VE SONRASI

Sonraki Yazılar

ŞİDDET İÇEREN OYUNLAR