sifa-veren-besinler

ŞİFA VEREN BESİNLER

 

 

Şifa veren besinleri derledik.

Sarmısak ve Soğan

Gece sarmısak, gündüzse soğan ilaçların kralı! Antibakteriyel, antiseptik ve doğal antibiyotik olma özelliği taşıyan bu ikili, enerji seviyenizi de artırıyor. Her ikisi de kalp-damar dostu ve düzenli tüketildiğinde bazı kanser türlerinin riskini azaltıyor. Soğan ve sarmısağı bol bol çiğ olarak tüketin. Peki, koku sorununu nasıl çözeceksiniz? Birçok seçeneğiniz var; kahve çekirdeği, tarçın, bir parça maydanoz ya da kakule çiğneyebilir veya bir elma yiyebilirsiniz.

Zerdeçal

Hindistan’da kanserin neden diğer ülkelerdeki kadar yaygın olmadığı sorusunu bilim insanları zerdeçalla açıklıyor. Anavatanı Hindistan olan bu baharat hem antienflamatuvar hem de antioksidan özelliğiyle vücudu alkali hale getirip sindirimi kolaylaştırıyor. Günlük kullanımı artırmak için toz zerdeçalı karabiberinize karıştırarak tüketebilirsiniz.

Ceviz

Omega-3, yağ asidi ve protein deposudur. Beyin ve kalp-damar sağlığı için çok faydalıdır. Özellikle yoğun stres altında olanların sofrasından eksik etmemesi gereken bir besindir. Ceviz tok tutar ve sanılanın aksine kilo aldırmaz. Taze ya da kuru olarak tüketebilirsiniz.

Kestane

Magnezyum, potasyum, C vitamini ve karbonhidratlar içeren bir çeşit nişasta bileşiminden oluşur. Bu nişasta hemen sindirilmediği için kalınbağırsağı korur, tedavi eder. Genellikle közde pişirilir ama dört dakika suyun ya da sütün içinde bekletip kabuğu soyulduktan sonra çiğ olarak da tüketebilirsiniz. Glutensiz yemekler hazırlarken, kestane ununu da kullanabilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

UNUTKANLIKLA NASIL BAŞA ÇIKILIR?

Sonraki Yazılar

ALDATMA GERÇEKLEŞTİ, PEKİ YA SONRA?