saglik-yasami-benimsemek-icin-bes-basit-kural (2)

SAĞLIK YAŞAMI BENİMSEMEK İÇİN BEŞ BASİT KURAL

 

 

Sağlıklı bir yaşam tarzını benimsemek, çoğu zaman zor ve karmaşık görünüyor. Oysaki düşünülenin aksine sağlıklı bir yaşam tarzını benimsemek oldukça basit. Sadece uyulması gereken basit birkaç kuralı var. İşte onlardan en önemli sayılabilecek beş kural:

1. Vücudunuzu Zehirlemeyi Bırakın

Çoğu insan vücudunu bilinçli bir şekilde zehirliyor. Sigara, alkol ve kullanılmaması gereken ilaçlara bağımlılık yaratıyorlar. Bu da o zararlı şeyleri bırakmaya ve uzak durmaya zorluk yaşanmasına neden oluyor. Bu maddelerle ilgili problemleriniz varsa, yediğiniz şeyler ve yapmadınız egzersizler en küçük problemler diyebiliriz. Bağımlılık gibi bir probleminiz varsa, tedavi olmak için ilgili yerlere başvurmanızı önerebiliriz. Çünkü sağlıklı bir yaşam için, bu üç tehlikeden uzak durmak gerekiyor.

Diğer bir sağlık problemi ise sağlıksız yiyecekler. Bu yiyecekleri hayatınızdan çıkarırsanız, kendinizi sağlıklı bir yaşam için adım atmış sayabilirsiniz. İşlenmiş, paketli gıdaları bırakarak işe başlayabilirsiniz. Bu gıdaları bırakmak zor olabilir, çünkü bu yiyecekler birçok şeyden daha lezzetli.

Bu gıdalarla, meyve ve sebzeleri yer değiştirmeyi deneyin. Canınız çikolata çektiği an, paketli gıda yemek yerine muz yemeyi deneyin. Bu sayede sindirim sisteminizi de düzene sokabilirsiniz.

2. Hareket Edin

Sağlıklı bir yaşam için en gerekli kural, kasalarınızı ve bedeninizi hareket ettirmektir. Ağırlık kaldırmak ve tüm gün spor salonunda hareket etmek muhteşem bir görünüme sahip olmanıza yardımcı olur. Ama bu egzersizlerin sağlık açısından faydalarını da göz ardı etmemek gerekiyor.

Egzersiz yapmak vücudunuzun, beyninizin ve hormonlarınızın en iyi biçimde çalışmasını sağlar. Ayrıca depresyon, obezite, diyabet, kalp rahatsızlığı ve daha birçok çeşit kronik rahatsızlığın iyileşmesine de yardımcı oluyor.

3. Uyku Düzeninize Dikkat Edin

Uykusuzluk kalp rahatsızlığı ve obezite gibi birçok durumlara sebebiyet verebiliyor. İyi ve kaliteli bir uyku için zaman ayırılması önemle tavsiye edilir.

Uyku problemi yaşıyorsanız, bu problemleri çözmenize yardımcı olacak birkaç yöntem var:

  • Geç saatlerde kafein tüketmemeye çalışın
  • Her gün aynı saatlerde uyuyup, uyanmaya çalışın
  • Uyuduğunuz ortamın karanlık olmasına dikkat edin
  • Yatmadan önce birkaç dakika yoga yapmaya çalışın

Çözemediğiniz sağlık problemleriniz varsa da bir uzman görüşü almanızı önerebiliriz.

4. Stresten Kaçının

Yukarıda saydığımız üç madde sağlıklı bir yaşam için oldukça önemli. Ancak diğer bir önemli unsurda ruh sağlığınız.

Nasıl hissettiğiniz ve nasıl düşündüğünüz çok önemlidir. Stres uykusuzluk problemine de yol açabiliyor. Bu nedenle de stresinizi azaltacak uygulamalara başvurabilirsiniz. Stresinizi azaltmanıza yardımcı olacak uygulamalar için tıklayın.

5. Beslenmenize Dikkat Edin

Sağlıklı beslenmenin en etkili ve en basit yolu doğal yiyecekler tüketmektir. Kırmızı et, balık, sebzeler, meyveler, kuruyemişler ve sağlıklı yağlar bu doğal besinlere örnek olabilir.

 

 

Önceki Yazılar

2020 Yılında Hayatınızı Değiştirecek İpuçları

Sonraki Yazılar

PERMAKÜLTÜR NEDİR?