p924m805737f

SABAH İNSANI OLMANIN YOLLARI

 

 


Cep telefonunuzun çalmadığı, e-posta kutunuza yeni bir mesajın düşmediği sihirli bir dünya düşünün. Aslına bakarsanız, böyle bir dünya var: Sabahın erken saatleri. Vücut saatinin yüzde 50’si genlere ve yaşınıza bağlı olsa bile (10 senede bir 30 dakika erken uyanıyoruz), nörolog Dr. Kirstie Anderson’a göre, diğer yüzde 50’si uyanma egzersizi uygulayarak kesinlikle eğitilebilir.

Derleyen: Buğra LEVENT

1/ UYANMAK İÇİN İYİ BİR NEDEN BULUN

Haydi, dürüst olalım! Diş hekimine kendi rızamızla gitmek bile bize zor geliyor. Aynı şekilde, sabahları biyolojik olarak şanslı değilse ya da sabahın 5’inde saçınıza fön çektirme zorunluluğunuz yoksa, erken kalkmak içimizden gelmiyor. Sabah erken saatte kalkmak için, kendinize erken saatte yapmanız gereken görevler yaratın. Mesela mesai öncesine bir toplantı koyun ya da bir spor dersine yazılın.

2/ İLK GÜNDEN ZORLAMAYIN

Erken kalkmayı uzun vadeli bir alışkanlık haline getirebilmek için hedefinize doğru yavaş yavaş ilerlemeyi deneyin. Hedeflediğiniz kalkış saatine (sabah 08.00 yerine 06.00 diyelim) ulaşmak için her sabah uyandığınız saati 15-20 dakika daha erkene çekin. Uzmanlara göre, kalkış saatinizi bir seferde öne çekmek yerine bu işi yavaş yavaş yapmak daha doğru. Böylece ilk geceden erken yatmak yerine, her gece bir öncekinden 15-20 dakika daha evvel uykunuz gelmeye başlayacak.

3/ AKILLI ALARM YÜKLEYİN

Akıllı dediğimize bakmayın. Zira sabah 07.00’da çalan alarmın sesi her şekilde rahatsız edecektir. İşin amacı da bu aslında. Mesela Wake N Shake Alarm uygulamasında telefonu susturabilmek için tek şansınız onu bir süre sıkıca sallamak. Step Out of Bed ve Walk Me Up uygulamalarında ise alarmınız yataktan kalkıp birkaç adım attıktan sonra susuyor.

 

 

Önceki Yazılar

“BAŞKALARI NE SIKLIKLA SEKS YAPIYOR?”

Sonraki Yazılar

SIZLANMAYI BIRAKIN VE HAREKETE GEÇİN!

Bir cevap yazın