ruminasyon-nasil-engellenir

Ruminasyon Nasıl Engellenir?

1. Kendinize ruminasyonun sonuçlarını hatırlatın: “Bu şekilde düşünmeye başladıktan sonra, kendimi daha endişeli ve/veya depresif hissediyorum.”

2. Problemi somut olarak çözmeye çalışın: Mümkün çözümleri yazın, artı ve eksileri not alın, problemin çözümü için bir zaman çizelgesi oluşturmaya çalışın.

3. Küçük bir bilinçli farkındalık egzersizi yapın. Etrafınızda gördüklerinize, seslere, kokulara odaklanın ve şu anda olduğunu fark edin. Düşüncelerinizi gözlemleyin, düşüncelerin gelip gitmesine izin verin, zihninizi rahatlatın.

4. Problem için kişisel olarak hangi somut adımları atabileceğinize odaklanın. Eğer ruminasyon bu şekilde geçmiyorsa, keyifli bulduğunuz bir etkinlik yaparak dikkatinizi dağıtın. Ancak bu yöntem aynı zamanda bir kaçınma davranışı olduğu için, sadece ruminasyon için kullanın.

Kaynak: “Worry, Rumination and Insomnia”, Sarah Totman, King’s College London, 2020

 

 

Önceki Yazılar

Sizi Gerçekte Ne Mutlu Ediyor?

Sonraki Yazılar

Kendimizi Neden Değersizleştiririz?