ruhsal-dinginligimizi-korumak-icin-neler-yapabiliriz

Ruhsal Dinginliğimizi Korumak için Neler Yapabiliriz?

Koronavirüs’ün tüm dünyada yayılması kaygılarımızın artmasına neden oluyor. Yeni bir şeyle karşılaşmak bir sürü bilinmez içeriyor. Biz insanlar da belirsizliği tehlike olarak algılama eğilimde oluyoruz. Kontrol duygumuzu yitiriyoruz. Peki kaygılarımızın arttığı bu dönemde kontrolü nasıl yeniden ele alabiliriz?

1. Kabul edin

İçinde bulunduğumuz durumu olduğu gibi kabul edin. Kaygınızı yok saymayın, küçümsemeyin ya da kaygınızı artıracak gelecek yansıtmaları yapmayın.

2. Doğru bilgiye ulaşın

Ne yazık ki durmadan bilgi bombardımanına uğruyoruz. Doğru bilgiye ulaşmanın çok önemli olduğu bugünlerde güvenilir haber kaynakları dışında yayılan ve paylaşılan içeriklere itibar etmeyin.

3. İyiliğin parçası olun

Çevrenizde sizden daha kaygılı insanlar olabilir. Birbirimizin kaygısını artırmak yerine hem kendimize hem de diğerlerine şefkat ve empati ile yaklaşalım. Yardımlaşma ve paylaşma duygusunu derinden yaşayalım. Pozitif mesajlar ve pozitif paylaşımlar hepimizin kendimizi daha iyi hissetmesini sağlayacak.

4. Bağlarınızı koruyun

Hem kendi sağlığımız hem de toplum sağlığı için evlerimizde kalsak da dünyanın geri kalanından soyutlanmış değiliz. Sosyal mecralarda birbirine ilham veren insanları takip edip, yakınlarınızla iletişim kurmaya devam edebilirsiniz. Hatta belki de uzun zamandır fırsat bulup iletişim kurmadığınız birini arayabilirsiniz?

5. Zihninize alan açın

Oturun ve nefes alın. Bir dakika boyunca zihninizi ve bedeninizi zorlayacak hiçbir şey yapmayın ve sadece rahatlama hissine odaklanın. Sonra şu mantrayı tekrarlayın: “İyi hissetmek için kendime izin veriyorum…”

6. Bedeninize iyi bakın

Yemek yerken, su içerken kendinize sevgi aşılıyormuş hissiyatıyla yapın. Evde yapabileceğiniz yoga, meditasyon uygulamalarını takip edin ve her gün düzenli bir rutinde egzersiz yapın. Uyku saatlerinizi geciktirmeyin ve düzenli uyuyun.

7. Kendinize özen gösterin

Bütün gün pijamalarla dolaşmak yerine sevdiğiniz kıyafetleri giymeye ya da sevdiğiniz aksesuarları kullanmaya devam edin. Mum ya da tütsü yakın. Rahatlatıcı bir duş ile bedeninizi arındırırken kaygılarınızın suyla beraber akıp gittiğini imgeleyin.

8. Öğrenmeye devam edin

Yeni şeyler öğrenmek zihnimizi dinç tutar ve bize yaşam enerjisi aşılar. Dergi ve kitap okuyun, öğretici videolar izleyin. Sesli kitapları dinleyebilir, YouTubeve Spotify üzerinden size anlam katacak birçok içeriğe ulaşabilirsiniz. Zamanı kendi lehinize çevirmek sizin elinizde.

Yazı: Deniz Çakmakkaya