ruh-halini-iyilestiren-besinler

Ruh Halini İyileştiren Besinler

Yorgunluk hissini, stresi azaltmak ve genel refahı düzenlemek için beslenme alışkanlığına özen göstermek gerekir.

Bazı besinleri öğününüze ekleyerek rahat bir uyku çekebilir ve gün içinde kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz.

1. Balık ve bitkisel yağlar

Yağlı balıklar (ton balığı, somon, hamsi, uskumru) ve bitkisel yağlar (zeytinyağı, ayçiçeği, keten tohumu, ceviz) omega 3 bakımından oldukça zengindirler. Vücut bu asit grubunu tek başına üretemez, bu nedenle balık ve bitkisel yağlarları tüketmeniz gerekir.

Eğer sıklıkla uyku problemleri yaşıyorsanız, öğünlerinize daha fazla balık veya bitkisel yağlar eklemeniz gerekebilir.

2. Brezilya cevizi

Domates, arpa, deniz ürünleri, mantar ve Brezilya cevizinin ortak bir özelliği var: selenyum. Bu gıdaların hepsi stresi azaltan ve kanser riskini azaltan, güçlü antioksidan özelliği olan selenyum bakımından oldukça zengindir. Selenyum eksikliği, depresyonun artmasına neden olabiliyor.

3. Bitter çikolata

Bitter çikolata, tohumlar (ayçiçeği ve susam tohumları) ve badem magnezyum açısından oldukça zengindir. Güçlü ve kemikler ve dişler için magnezyumun önemli olduğunu biliyoruz. Ancak bu besinler stresle savaşmakta da oldukça başarılı. Ara öğünlerinize bitter veya badem gibi yiyecekler ekleyin.

 

 

Önceki Yazılar

Duygusal Zekâyı Geliştiren Beş Yöntem

Sonraki Yazılar

Baharatlı Lassi