psikanaliz-mi,-psikoterapi-mi

PSİKANALİZ Mİ, PSİKOTERAPİ Mİ?

Psikiyatrist ve psikanalitik yönelimli Psikoterapist Aziz Arıcı’ya göre psikanaliz kişinin iç dünyasına yönelik bir düşünüş geliştirmeyi amaçlıyor.

PSİKANALİZ HASTALIKLARA NASIL YAKLAŞIYOR?

Psikanaliz temelde hem ruhsal hem de bedensel hastalıklara bilinçdışı işleyişin varlığından yola çıkarak bakar. Bu bilinçdışı işleyiş bilinçdışı düşlem dünyasıdır. Psikanaliz de bu bilinçdışı düşlem dünyasının anlaşılmasına yönelik olarak kişiyi dinler, anlamaya ve yorumlamaya çalışır. Psikanaliz uygulaması sadece hastalıkların iyileştirilmesi süreci değil; kişinin kendi iç-ruhsal dünyasına dair bir düşünüş geliştirmesine de yardımcı olur.

PSİKANALİZ VE PSİKOTERAPİ ARASINDA NE GİBİ FARKLILIKLAR BULUNUYOR?

Uygulama farklılıklarından söz edebiliriz. Psikanaliz diğer psikoterapi yöntemlerinden farklı bir çerçevede çalışır. Çerçeveden kasıt haftada üç ila beş seans sıklığında düzenli bir yoğunluktur. Divana uzanma şeklinde uygulanır. Uzun yılları kapsayacak bir süreçtir. Psikoterapi deyince çok çeşitli, farklı uygulamalar akla gelir. Psikanalize yakın denebilecek psikoterapi uygulamaları da vardır. Bunlara psikanalitik yönelimli psikoterapiler denir. Ama kişinin iç dünyasını ve sorunlarını anlamada psikanalizden çok farklı yol izleyen psikoterapi uygulamaları da vardır. Psikoterapi uygulamasında temel amaç, başvuran kişide aktüel olan sorunu çözümlemeye yöneliktir. Halbuki psikanalizde uzun vadede kişinin iç dünyasına yönelik bir düşünüş geliştirme vardır.

Etiketler:

BEYNİN EN BÜYÜK DÜŞMANLARI