patronuma-tahammul-edemiyorum (1)

PATRONUMA TAHAMMÜL EDEMİYORUM!

 

 


Psikanalist Sophie Péters, iş hayatınızı kolaylaştıracak çözümler sunuyor.

 Patronunuz sizi deli ediyor ve strese mi sokuyor? Koridordan yaklaşan ayak seslerini duymak bile sinirinizi mi bozuyor? Ya da toplantının ortasında sizi rencide mi ediyor? Kimseye güvenmeyen patron tipleri genellikle otoritelerini sağlamlaştırmak için bu tarz istismar edici davranışlar sergiler. Ancak unutmayın sizinle aynı muameleyi gören çalışma arkadaşlarınız sizin gibi düşünmüyor olabilir; şirket içi politikaları göz önünde tutarak bu gibi konuları konuşurken hassasiyet göstermelisiniz. Patronunuzla ilgili iş arkadaşlarınızla konuşma isteğiniz de gayet normal. Kim patronundan, yöneticisinden ya da üssünden memnun ki?

Patronunuzla aranızdaki bu gerginliği azaltmak için ilk yapmanız gereken sizi geren, sinirinizi bozan özelliklerini belirlemek. Bunların pek çok sebebi olabilir ama harekete geçmek için sizi en çok rahatsız edenleri saptamak gerek.

Sorun patronunuzun karakteriyse: Sizi rahatsız eden görünüşü, kendini ifade etme biçimi ya da mizacıysa, çözümü dışarda değil, kendi içinizde aramalısınız. İlk aşamada aranızdaki farklılıkları kabullenmeniz gerekiyor. Onda sizi rahatsız eden her neyse sizin ruhunuzda bir şeye dokunuyor demektir, burada size düşen içinizdeki o parçayı bulmak. Onu bulduğunuz zaman sıkıntılarınız çözülebilir.

Sorun iş yerinde size karşı olan tutumuysa: Size gereken değeri vermiyor ve aldığınız kararları her seferinde eleştiriyor olabilir. Bu durumu patronunuzla konuşmalısınız yoksa zamanla kendinize olan güveninizi yitirme riskiniz oluşur. Evet, bir anda patronunuzun karşısına çıkıp böylesine sapkın bir karaktere sahip olduğu için sizi dinlemediğinden ve size karşı rencide edici konuşmalar yaptığından şikâyetçi olmak kolay bir şey değil. Bunları direkt söylerseniz, durum daha da kötüleşebilir. Burada dikkat etmeniz gereken hassas nokta, sorunları onun kişiliğinden ayrı bir kenara koyup onun bu tutumunun sizin çalışmalarınızı nasıl etklediği üzerine odaklanmanız. Böylece çözüm yolu bulmanız daha kolay olur.

Sorunları kişiselleştirmeyin. Beklentilerinizden bahsedin ve suçlandığınızda, kırıldığınızda ve tehdit altında olduğunuzda nasıl hissettiğinizi dile getirin. Kapasitenizin ve değerinizin farkında olun. Bu sayede işinizde daha öne çıktığınızı göreceksiniz. Tüm bunları emin adımlarla sakince yapın. İşine yeterince hâkim olmayan yöneticinizin gözünde değerinizin artması için ona destek olun. Böylece size olan güveni artacak ve her şey sizin kontrolünüz altında gelişecek. Bu tutumunuz sayesinde günün sonunda iki taraf da kazançlı olacak.

Duygularınıza, beğenilme ve onaylanma ihtiyacınıza karşı tetikte olun. Çocukça düşünmeyin. En büyük risklerden biri de sorunların hiçbir çözümü olmadığına inanarak mağdur psikolojisine girmek. Maalesef çevremiz bizim beklentilerimizi karşılaması mümkün olmayan, insani özelliklerden yoksun yöneticilerle dolu. Böyle bir patronun karşısında tek yapabileceğiniz onu olduğu gibi kabul etmek ve onun tutumunun sadece size karşı değil, herkese karşı aynı olduğunun bilincinde olmak.

Çeviri: Müge Uysal

 

 

Önceki Yazılar

KAFEİN TÜKETİMİ NEDEN AZALTILMALI?

Sonraki Yazılar

“HAK ETTİĞİMDEN DAHA AZ PARA KAZANIYORUM”

Bir cevap yazın