ozsaygiyi-artirmanin-alti-yolu

Özsaygıyı Artırmanın Altı Yolu

Beden imajı, kendi görünüşümüzü algılama biçimimizdir. Bu görünüş çoğu zaman güzellik ve cinsel çekicilikle ilgili kabul görmüş genel fikirlerle uyuşmaz ve bu nedenle de benlik saygımız acı çeker. Ancak tüm kusurlarımıza rağmen kendimizi sevmeyi öğrenebiliriz.  

1. Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayı bırakın

Evet, ilk madde her gün her yerde okuduğunuz cümleden oluşuyor: başkalarıyla kendinizi kıyaslamayı bırakın! Bir başkasının vücut ölçülerini veya yüz güzelliğini, kendi üzerinizde hayal ediyor olmanın kimseye zarar vermediğinin farkındayız. Ancak bu durum bireyselliğin kaybedilmesine, her aynaya baktığınızda daha fazla acı çekmenize neden olabilir. Vücudunuzdaki veya yüzünüzdeki en iyi noktalarınızı düşünün. Kusurlarınız yerine –sizin için- güzel olan bölgeleri belirlemeniz, kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olur.

2. Neleri değiştirebileceğinizi düşünün

Ulaşılmayacak hedefleri düşünmek yerine –daha uzun olmak veya daha ince bir bele sahip olmak gibi- dikkatinizi neleri değiştirebileceğinize odaklayabilirsiniz. Örneğin, daha ince görünmek istiyorsanız spor yapabilirsiniz, kendinizi daha uzun hissetmek istiyorsanız topuklu ayakkabı kullanabilirsiniz. Ayrıca yoga veya pilates yaparak vücudunuzu esnetebilirsiniz. Bedeniniz için bir şeyler yaparak da olumsuz algılarınızdan kurtulabilirsiniz.

3. Kendinizi şımartın

Benliğinizi ne kadar çok sever, kabul ederseniz bedeninizle ilgili olumsuz düşünceleriniz aynı oranda azalır. Ara ara kendinizi şımartmayı deneyin: sıcak bir duş keyfi yapın, zeytinyağı ile masaj yapın, ilham verici bir kitap okuyun veya günlük tutmayı deneyin.

4. Kendi destek grubunuzu oluşturun

Sizi olumlu yönde etkileyen kişilerle sosyalleşmeyi deneyin. Etrafınızdaki kişilerin pozitif olması, sizin de kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olur.

5. Kendinize karşı şefkatli olun

Kendiniz için sarf ettiğiniz olumsuz cümleleri bir başkasına söylediğinize hayal edin, karşı taraf sizce nasıl hissederdi? Kendinize karşı daha ılımlı yaklaşmaya çalışın, sizi sürekli azarlayan bir iç sese sahipseniz, bu sesi daha yumuşak bir hale getirmeye çalışın. Değişimin çok hızlı olacağını savunmuyoruz ama zamanla farkındalığınız artacak ve kendinizi eleştirmek yerine daha şefkatli cümleler kurabileceksiniz.

6. Kendinizle konuşun

Aynanın karşısına geçin ve kendinize şu soruyu sorun: “beni kim yönlendiriyor?” Daha çok duygularınızla mı hareket ediyorsunuz, mantığınızla mı? Yansımanıza kızmak yerine, vücudunuzu duymaya çalışın. Belki de görünüşünüzden hoşlanmayan kişi siz değilsinizdir.

 

 

Önceki Yazılar

Negatif Düşüncelerle Nasıl Baş Edilir?

Sonraki Yazılar

Gerginliğinizi Atmanıza Yardımcı Olacak Öneriler