oz-farkindaligi-artirma-yollari (3)

ÖZ-FARKINDALIĞI ARTIRMA YOLLARI

 

 

Öz-farkındalık, duygusal zekânın temel taşıdır. Kişinin içsel durumlarını, tercihlerini ve sezgilerini bilme hali olarak tanımlanabilir. Bu kavramı tam olarak anladığınızda, istediğiniz, hayal ettiğiniz yaşama ulaşırsınız. Kim olduğunu ve ne istediğini bilmek, düşüncelerde net olmak, hayatınızda değiştirmek istediğiniz konularda size güven verir.

Farkındalığınızı Artırmak İçin;

1.Kendiniz hakkında bilgi edinin.

2.Düşüncelerinizi, duygularınızı ve hislerinizi keşfe çıkın.

3.Güçlü ve zayıf yönlerinizi tanıyın.

4.Tutkularınızı ve ilgi alanlarınızı bulun.

5.Meditasyon yapın veya dua edin.

6.Duygularınızı yazın. Duygularınızı arkadaşlarınızla, ailenizle paylaşın.

7.Dinlemeyi öğrenin. Etrafınızdaki insanları, arkadaşlarınızı dinleyin.

8. Kendinizle konuşmayı, iç sesinizle nasıl diyalog kurmanız gerektiğini öğrenin.

9.İnsanların neler hissettiğini, nasıl hissettiğini anlamaya çalışın. Başkalarının problemlerine duyarlı olun.

10.Tartışmayı, kendinizi savunmayı ve nerede durmanız gerektiğini öğrenin.

11.Duygularınızı yönetmeye çalışın. Stresle nasıl başa çıkılacağını veya öfkenizi nasıl kontrol edeceğinizi öğrenin.

12. Ne istediğinizi ve nerede olmak istediğinizi bulun. Kendinize, “beş sene sonra olmak istediğim yer neresi” sorusunu sorun ve yanıtını bulmaya çalışın.

13.Zamanı nasıl yöneteceğinizi öğrenin.

14.Zor zamanlarla nasıl başa çıkılacağını bulun.

 

 

Önceki Yazılar

YORUCU DUYGULARLA BAŞA ÇIKMANIN 10 YOLU

Sonraki Yazılar

SOĞUK SAVAŞ FİLMİNE PSİKOLOJİK BAKIŞ