olumsuz-dusuncelerle-basa-cikma-yontemleri

Olumsuz Düşüncelerle Başa Çıkma Yöntemleri

Yatağa uzandınız ve kafanızda milyonlarca düşünce var ve ne yazık ki bu düşüncelerin çoğu da olumsuz. O an uyumak için yatakta dönüp duruyorsunuz ama düşünceleriniz buna bir türlü müsaade etmiyor. Bu tür durumlarda ne yapılmalı? Olumsuz düşüncelerden arınıp kendimizi nasıl rahatlatabiliriz? İşte cevapları:

1. Zihninizi oyalayın

En çok nelere ilginiz olduğunu düşünün: iyi bir film izleyicisi olduğunuzu varsayalım. Fight Club filminin içinde kendinizi hayal edin ve Chuck’ın yerine kendinizi koyun. Sizin bir parçanız olan Tyler nasıl bir karakter olurdu?

Veya pandaları da düşünebiliriz, onların sevimli hallerini ve yaramazlıklarını. Pandalar neden mor değil de beyaz ve siyah? Kendinize sürekli yeni sorular yaratın ve tüm bu sorulara cevap bulmaya çalışın. Düşüncelerinizi mantık çerçevesi içerisine dâhil etmeye çalışmayın. Çünkü tüm bunların komik ve saçma sorular olduğunu biliyoruz.

Tüm bu sorularla zihninizi meşgul edebilir ve olumsuz düşünceleriniz ortadan kaybolabilir. Bu egzersiz zihninizin başka bir akışa doğru yönelmesine yardımcı olacaktır.

2. Düşünmek için kendinize zaman yaratın

Bütün gün işimizle, arkadaşlarımızla, ailemizle veya başka şeylerle uğraşıp duruyoruz. Kendimizle baş başa kaldığımız tek zaman da uyku öncesi oluyor. Bu nedenle de bütün düşünceler aynı anda geliyor ve uykuya dalma sürecimiz de bu düşüncelerle birlikte uzuyor.

Bu durumdan kurtulabilmek için kendinize vakit ayırmanız gerekir, mesela öğle arası. Bir süre sonra bilinçaltı, bu saplantılı düşüncelerin sadece öğle arasında ortaya çıkabileceğini anlayacak ve sizi uyku öncesinde rahatsız etmeyi bırakacak.

Bu süreci başarabilirseniz bir sonraki aşamaya geçebilir ve olumsuz düşüncelerinizi ortadan kaldırmak için neler yapabileceğinizi düşünebilirsiniz.

3. Kötü düşünceler her zaman var

Şöyle düşünün: bir ilişki içindesiniz ve her şey olması gerektiği gibi ilerliyor. Ama bir anda aklınıza kötü bir düşünce geliyor ve “o, seni terk edecek” demeye başlıyor. Bu tür durumlarda bunun sadece “kötü” bir düşünce olduğunu, bu düşüncenin sizinle veya partnerinizle hiçbir ilgisi olmadığını kabul etmeniz gerekiyor. Muhtemelen yatağa girdiğiniz zaman bu düşünce ısrarcı bir biçimde belirmeye devam edecek. Siz bunun sadece kötü bir düşünce olduğunu kabul ederseniz, bir süre sonra kendiliğinden ortadan yok olacaktır.

4. Hedeflerinizi düşünün

Kendinizi bu şekilde motive edebilirsiniz. Yapmak istediğiniz iş, olmak istediğiniz yer veya sadece görmek istediğiniz bir ülke. Kendinizi hedeflerinizi hayal ederek motive etmeye çalışın.

Obsesif düşünceler, özellikle yaşamdan beklentisi, hedefleri veya hiçbir hobisi olmayan kişileri yakalıyor. Kendinizi tüm bu takıntılı düşüncelerden arındırın ve başarılı olmak için neler yapabileceğinizi, hedeflerinizi nasıl gerçekleştirebileceğinizi düşünün.

 

 

Önceki Yazılar

İlişkinin Bitmesi Gerektiğini Gösteren İşaretler

Sonraki Yazılar

İzlemek İçin Üç Neden: Jojo Rabbit