olumsuz-dusuncelerinizi-pozitife-cevirin

OLUMSUZ DÜŞÜNCELERİNİZİ POZİTİFE ÇEVİRİN

 

 

Birçoğumuz olumsuz düşüncelere odaklanma eğilimindeyiz. Eğer bu olumsuz düşüncelerinizi pozitife çevirmek istiyorsanız, önerilerimize göz atabilirsiniz.

Kabul etsek de etmesek de, zaman zaman hepimiz olumsuz düşüncelere odaklanırız. Aniden sesini yükselten bir iç ses, bizlere bir anda yeterince zeki olmadığımızı, başarılı olmadığımızı ya da beceriksiz olduğumuzu söylemeye başlar. O sesi sakinleştirmeye veya susturmaya çalışsak da tekrar gün yüzüne çıkar ve bu defa daha kuvvetli bir şekilde negatif cümleler kurar.

Eski bir Budist rahip olan Donald Altman, bu olumsuz düşünceleri çok basit bir zihinsel alıştırmayla pozitife çevirebileceğimizi söylüyor. Bu zihinsel alıştırmayı tek kelime ile açıklıyor: şükran.

Donald Altman, düzenli yapılan minnettarlık uygulamalarının aşağıdaki sonuçları ortaya çıkardığını söylüyor:

  • Yaşama karşı memnuniyet artıyor
  • Kişisel hedefler gerçekleştiriliyor
  • Stres seviyesi azalıyor
  • Gençlerin konsantre olma yeteneği artıyor
  • Kıskançlık duygusu azalıyor
  • İyi bir ruh haline bürünmenize yardımcı oluyor
  • Uyku kalitesini artırıyor

Minnettarlığı uygulamanın üç basit yolu

  1. İlk olarak ne için şükrettiğinizi anlayıp, dile getirmeniz gerekiyor. Örneğin: “____ için minnettarım, çünkü ___.” Minnettarlık nedenlerini göz önünde bulundurmak, elinizdekilerin değerini anlamanıza yardımcı olur.
  2.  Kendinize “Teşekkür” kutusu hazırlayın. Her gün minnettar olduğunuz şeyleri yazıp, bu kutunun içine atın. Her hafta sonunda kutunuzu açın ve teşekkürlerinizin ne kadar birikmiş olduğuna bakın. Kendinizi iyi hissedeceksiniz.
  3. Duygularınızı başka insanlarla paylaşın. Onlara yaptığınız teşekkür uygulamasından ve şükran duymaya hazır olduğunuz şeylerden bahsedin. Bu, başkalarıyla ilişki kurabilmenin harika bir yoludur.

Bu uygulamayı bir hafta boyunca deneyin, ancak farklı günlerde aynı şükranları tekrar etmemeye çalışın. Dikkatinizi olumlu bir yöne çevirin ve hayatınızda ne kadar çok teşekkür etmeyi istediğiniz şeyler olduğunu görmeye çalışın.

 

 

Önceki Yazılar

UYUMADAN ÖNCE RAHATLAYIN

Sonraki Yazılar

ADANMAK İLE AKIŞINA BIRAKMAK ARASINDAKİ İNCE ÇİZGİ