odaklanmaniza-yardimci-olacak-oneriler

Odaklanmanıza Yardımcı Olacak Öneriler

Bazı zamanlar bir işe veya olaya odaklanmakta ciddi problemler yaşanabiliyor. Bazen uykunuzu tamamen almış olmanız veya bütün gün kahveyle kendinizi ayakta tutmaya çalışmanız bile olumlu sonuçlar vermeyebilir. Bu tür durumlarda görselleştirmeden faydalanabilirsiniz.

1. Kapat tuşuna basın

Zihninizde milyonlarca düşünce dönüp duruyor olabilir. Tüm bu düşünceleri televizyon izler gibi izlediğinizi hayal edin. Sevdiğiniz programı açabilmek için diğer tüm kanallardan kurtulmanız gerekir.

Odaklanmanız gereken konuyu da izlemekten en çok keyif alacağınız televizyon programı gibi düşünebilirsiniz. Böylelikle kendinizi tamamen yapacağınız işe verebilirsiniz.

2. Detaylara dalın

Yemyeşil ağaçların olduğu bir orman hayal etmeye çalışın. Ormana doğru yavaşça yakınlaşın; ormanın içinde ne görmek istiyorsanız onu hayal edin: ağaçlar, köstebek, tavşan, aslan, renkli çiçekler. Tüm bu görüntüye biraz daha yakınlaşın ve detaylara dalın: çiçeklerin çizgileri, toprağa tutunuşu, tavşanın tüy rengi gibi. Detaylara odaklanmayı başarırsanız, yapacağınız işe odaklanmanız da o kadar kolay olur.

3. Plaj havası

Kendinizi plaj çantanızla bir sahilde hayal edin. Denizin kokusunun ve sesinin sizi rahatlatmasına izin verin. Sıcak kumu ayaklarınızın altında hissedin. Soğuk içeceğinizi içmeye başlayın ve boğazınızdaki kuruluğu nasıl giderdiğini hissedin.

Odaklanmayı başarıncaya kadar bu uygulamaya devam edin.

4. Mum ışığına güvenin

Kendinizi karanlık bir odada hayal edin. Kenarda sakin sakin yanan, etrafa ufak bir ışıltı veren muma dikkat kesilin. Titreyen ve sallanan ışığına odaklanın. Mum her eridiğinde endişelerinizin ve stresinizin de bu şekilde akıp gittiğini düşünün.

Birkaç derin nefes alın ve gözlerinizi açın. Yapmanız gereken işe şimdi rahatlıkla odaklanabilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

Cilt için Sağlıklı Besinler

Sonraki Yazılar

Bibliyoterapi: Kendinizi Keşfedeceğiniz Kitaplar