shutterstock_412714813

ODAKLANAMAMA PROBLEMLERİNİN ÜSTESİNDEN GELİN!


İş hayatının içinde kaybolup, odaklanamama problemi yaşayanlar için zihni yavaşlatıp dikkati güçlendirecek bir egzersiz…

Derleyen: Buğra LEVENT

1/ Sakin bir yer bulun. Ayaklarınızı yere, ellerinizi dizinizin üzerine koyun ve bu egzersizi yapma niyetinizi hatırlayın. Örneğin; daha iyi odaklanabilmek, güne daha rahat başlamak ya da etrafınızdakilere iyi enerji yaymak…

2/ Dikkatinizi burun deliklerinizden giren ve ağzınızdan çıkan havaya getirin. Kendi duyabileceğiniz kadar yüksek sesle nefes alıp verin. Gözlerinizi kapatın. Dikkatinizi etrafınıza verin. 10 saniye sonra oturduğunuz sandalyeye yaptığınız ağırlığa odaklanın.

3/ 10 saniye sonra da başınızdan aşağı tıpkı fotokopi makinesinin bir kağıdı ışıkla taraması gibi vücudunuzu yukarıdan aşağıya tarayın. Neresi gevşek, neresi gergin araştırın; ama değiştirmek için çaba harcamayın. 30 saniye boyunca sadece fark edin.

4/ Dikkatinizi nefesinize getirin. Nefesiniz nerede başlıyor, nerede bitiyor araştırın. 15 saniye sonra nefes alışverişlerinizi 10’a kadar saymaya başlayın. Alırken bir, verirken iki… Dikkatiniz dağılırsa, kaldığınız yerden devam edin.

5/ Dikkatinizi nefesinizden alıp serbest bırakın. Zihninizi herhangi bir şeye odaklamayın. Bırakın serbest kalsın. 30 saniye sonra dikkatinizi tekrar vücudunuza getirin. Hazır olduğunuzda gözlerinizi açın.

 

 

 

Bir cevap yazın