beslenme

NE YAPABİLİRİZ?

 

 


Bireysel olarak yaptıklarımız okyanusta bir damla gibi görünebilir, ancak sayımız artıkça endüstri de isteklerimizin ve nasıl hareket ettiğimizin farkına varacaktır. Bilinçli yemek tüketiciliği konusunda izleyebileceğimiz birkaç adım bulunuyor.

  • Lokal yiyecekler: İnsan faaliyetlerinin çevreye verdiği zararın ölçüsü olan “karbon ayak izini” azaltmak ve yiyeceğimiz ürünlerin besin maddelerini kaybetmemesi için ideal uzaklık 160 km diyebiliriz. Çünkü yiyecekler toplandığı andan itibaren içerisindeki besin değerlerini kaybetmeye başlıyor. Ayrıca yakıt ve otomobil emisyonu çevreye fazlasıyla zarar veriyor. Lokal yiyecekler tüketerek aynı zamanda yerel çiftçilere de destek oluyorsunuz.
  • Sezonun meyveleri-sebzeleri: Sizleri bilmiyorum ama ben Haziran ayı geldiğinde çilekleri düşlemeye, devam eden günlerde de dutları aramaya başlıyorum. Havaların iyice soğumasıyla birlikte de ortalıkta ne kadar mandalina varsa toplamaya başlıyorum. Çünkü insanlık tarih boyunca sezonu olan meyveleri tüketti ve bu durum evrimle birlikte genlerimize işlendi. Sezonunda meyve-sebze tüketmek demek, ürünleri en olgun ve en mükemmel halleriyle tüketmek anlamına geliyor. Tam da bu yüzden kışın yediğimiz domatesin hiçbir tadı olmuyor.
  • Organik ürünler: Hayvansal ürünler, meyveler ve sebzeler şeklinde organik ürünleri ayırabiliriz. Organik meyve ve sebzelerden kastımız üretimde zirai ilaçların ve sentetik gübrelerin kullanılmıyor olması. Hayvanlarda da hormonlarla antibiyotiklerin kullanılmamış olması önemli. Bir diğer kıstasınız da hayvanların otlatılarak ve gezerek büyütülmesi olmalı. Çünkü sentetik gübreler, ilaçlar, sürekli kullanılan antibiyotikler uzun vadede doğuştan sakatlıklara neden olabiliyor, bakterilerin antibiyotiklere karşı direnç göstermesi gibi etkiler de gözleniyor. Eğer yapabiliyorsanız kendi meyve ve sebzelerinizi kendiniz yetiştirin.
  • Daha az balık: Zavallı denizlerimiz gittikçe daha çok yağmalanmaya başladı ve gittikçe daha çok kirleniyorlar. Kaçak avlanma denizlerdeki balık popülasyonunu azaltırken, balıkların maruz kaldığı ağır metaller onlarla birlikte vücudumuza girerek uzun vadede birçok sağlık problemine sebep oluyor.
  • İşlenmemiş yiyecekler: Paketlerde satılan yiyeceklerin “içindekiler” kısmını okumayı unutmamak ve hatta alışkanlık haline getirmek gerekiyor. Bu kısma baktığınızda yazılanların yarısını bile anlamıyorsanız, elinizdeki paketi bırakıp diğer seçeneklere yönelmelisiniz.

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

BAĞIŞ İÇİN OYNA!

Sonraki Yazılar

DREW BARRYMORE