mutsuzluk-gunlugu-tutun

MUTSUZLUK GÜNLÜĞÜ TUTUN

 

 

Teksas Üniversitesi’nden James Pennebaker, mutsuzluklarımızı kâğıda dökerek, yaşadığımız zorluklarla daha iyi yüzleştiğimizi tespit etti. Gönüllü deneklerin art arda dört gün boyunca günde 15-20 dakika süreyle onları mutsuz eden, travma yaşatan tecrübelerini yazmalarını istedi. Elbette tüm yazılanların aralarında sır olarak kalacağına dair söz verdi ve en samimi şekilde yazmalarını talep etti. Sonuç olarak, dört günün sonunda, bu deneklerin genel bir rahatlama yaşadığı gözlemlendi. Katılımcıların sağlık durumunda iyileşme ve yaşadıklarını daha geniş açıdan görmeye başladıkları gözlemlendi.

Siz de Pennebaker’ın tavsiyelerinden yola çıkarak beyaz bir kâğıda, kendinizi sınırlandırılmış hissetmeden, dört gün boyunca günde 15-20 dakika süreyle yazma egzersizini uygulayabilirsiniz. Hayatınız boyunca deneyimlediğiniz, size en büyük travma ve üzüntüleri yaşatan tecrübelerinizi kendinizi sansürlemeden kâğıda dökün. Dilbilgisi veya imla hatalarının üstünde durmayın, “iyi yazmak” amacıyla yazmayın. Yaşadığınız tecrübe ne olursa olsun, sizde iz bırakmış olması gerekiyor. Yazarken sizde iz bırakan tecrübelerin o anda size en derinde ne hissettirdiğine ve ne düşündürdüğüne odaklanmalısınız.

O güne kadar kimseye detaylarından bahsetmediğiniz herhangi bir olayı seçin. Yazarken düşüncelerinizle ve en derininizde saklı kalmış duygularınızla temasa geçmeniz çok önemli. Başka bir deyişle, olan biteni ve yaşananlara verdiğiniz duygusal tepkileri yazın ve bu yaşadıklarınızın sizi bugün nasıl etkilediğini belirtin. Her gün başka bir travmanızdan bahsedebilir veya dört gün boyunca hep aynı konu üstüne yazabilirsiniz. Seçim tamamen size kalmış.

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

İÇ DENETİM ODAKLI ANNELER

Sonraki Yazılar

SADAKATSİZLİK SONRASI İLİŞKİ DEVAM EDEBİLİR Mİ?