mutlulugunuzu-aliskanlik-haline-getirin

MUTLULUĞUNUZU ALIŞKANLIK HALİNE GETİRİN

Mutluluk herkes için farklı anlamlar taşır. Kimi için güven duyulan bir arkadaş, kimi içinse hayallerini takip etme özgürlüğü.

Mutluluk sizin için ne ifade ederse etsin onu kalıcı kılmak ve yaşamınızın bir parçası haline getirmeniz gerekir. Yapacağınız düzenli birkaç alışkanlıkla mutluluk hissini hayatınızın her alanına yayabilirsiniz.

Alışkanlıklar önemlidir. Kötü bir alışkanlığınızdan kurtulmayı denediyseniz eğer ne kadar önemli olduğunu anlayabilirsiniz.

Mutluluğunuzu alışkanlık haline getirebilmeniz için günlük uygulayabileceğiniz bir rutin düzenledik.

Bu önerilerimizden sizi strese sokan veya yaşam tarzınıza uymayanlar varsa eğer onların hemen üzerini karalayın ve yerine size uygun olacak maddeleri ekleyin. Herkesin mutluluğu yaşayış şekli farklıdır ve unutmayın ki onu yakalamak için sayısız yol vardır.

Gülümse

Mutlu hissettiğimiz zaman gülümseriz. Çünkü gülümsemek, beynin dopamini serbest bırakmasını sağlıyor ve bu durum da mutluluğu artırıyor.

Modunuz düşük olduğunda aynanın karşısına geçin ve kendinize gülümseyin. Bu rutini her sabah deneyin, farkı göreceksiniz.

Egzersiz

Egzersiz yapmak sadece vücuda değil ruh sağlığına da iyi gelir. Düzenli egzersiz yapmak; özgüven ve mutluluğu artırırken, stresi ve depresyonu azaltmaya yardımcı olabilir.

Tek yapmanız gereken size uygun egzersizi seçmek olacaktır. Eğer kendinizi yorucu bir egzersizin içine atarsanız, mutlu olmak yerine muhtemelen sinirli ve stresli olacaksınız.

Sizi zorlamayacak birkaç öneride bulunabiliriz;

  • Her akşam yemekten sonra evinizin etrafında birkaç dakikalık yürüyüşler yapabilirsiniz.
  • Yoga veya meditasyon rahatlamanın en etkili yöntemlerindendir. Bu tür egzersizler için internette sayısız kaynak mevcut. Kitaplardan ve kurslardan da faydalanabilirsiniz.
  • Her sabah uyandığınızda beş dakikalık gerinme hareketleri de rahatlamanızı sağlayabilir.

Yüzme, dans, ip atlama… Bir zamanlar keyif aldığınız aktiviteleri düşünün ve onlara yoğunlaşmaya çalışın.

Uyku

Modern toplum daha az uyumak gerekir dese de, yetersiz uyku sters ve gerilimi artırır. Çoğu yetişkin yedi veya sekiz saatlik bir uykuya ihtiyaç duyar. Gün içinde şekerleme yapma isteğiniz artıyorsa, vücudunuz size dinlenmeye ihtiyacı olduğunu söylüyor olabilir.  

Daha iyi bir uyku için;

  • Her gece kaç saat uyuduğunuzu ve ertesi sabah nasıl hissettiğinizi gözlemlemeye çalışın. Böylelikle kaç saatlik bir uykunun size yeteceğini anlayabilirsiniz.
  • Hafta sonları dâhil her gün aynı saatte uyanmaya çalışın.
  • Yatmadan önce rahatlatıcı bir şeyler yapmaya çalışın; duş almak veya kitap okumak gibi.
  • Yatak odanızı karanlık, serin ve sessiz tutmaya çalışın.
  • Gün içinde kestirmeniz gerekiyorsa, bu süreyi 20 dakika ile sınırlandırmaya çalışın.

Sürekli olarak uyku problemi yaşıyorsanız eğer doktorunuzla konuşun.

Derin bir nefes

Kendiniz gergin, sıkışmış veya üzgün hissediyorsanız, derin bir nefes alın. Sakinleşmenin en iyi ve etkili yöntemlerinden biridir nefes egzersizleri.

Stresli veya öfkeli hissettiğiniz zaman;

  • Gözlerinizi kapatın. En mutlu hissettiğiniz ana dönmeye çalışın.
  • Burnunuzdan derin ve yavaş bir nefes almaya çalışın.
  • Kendinizi sakin hissedinceye kadar derin bir şekilde nefes alıp vermeyi tekrar edin.

Mutsuz anları tanıyın

Hayatta engel olunamayan kötü anlarda yaşanır. Bu kötü anlar unutmayın ki hayatın bir parçası. Kötü bir haber aldığınızda, mutsuz hissettiğinizde veya korktuğunuzda duygularınızı geri plana atmayın. Gelen bütün duyguları kabul edin ve yaşayın. Duygularınızı ancak kabul ettiğiniz zaman iyileşme sürecine geçebilirsiniz. O an size ne iyi gelecekse onu yapın. Uzun bir yürüyüş, bir arkadaşla konuşmak veya kendinle baş başa kalmak… Hangisi iyi gelecekse o an onu yapın.

Günlük

Duyguları en iyi şekilde anlamanın yollarından biridir günlük tutmak. Günlük, neye mutlu olduğunuzu, neye kızdığınızı, neye ağladığınızı her bir duygunuzu neden yaşadığınızı hatırlatır.

Uyumadan önce birkaç satır bir şeyler karalamak ne kadar zor olabilir ki?

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

İLERİ YAŞTA MUTLULUK

Sonraki Yazılar

KİTAP ÖNERİSİ: ÇOCUK YAZARLAR