minnetarliga-dair-kucuk-egzersizler

Minnettarlığa Dair Küçük Egzersizler

Sevdiğiniz şu işe girmenizin, her şeyi değiştiren şu karşılaşmanın, size çok zevk veren şu kitabınız veya eserinizin arkasında hangi kişiler veya olay sıralamaları bulunuyor? Kaynaklarınızın farkında olmak; yalnız hissetmemek ve diğerinin değerini bilmek adına size çifte mutluluk sağlar.

Günün pozitif bir özetini yapın

Akşam yatarken, günün “hediyeleri” olarak değerlendirebileceğiniz hoş olayları film gibi gözünüzün önünden geçirin: Bir arkadaşla güzel bir yemek, bitirilmiş bir iş, koca bir kahkaha, spor yaptıktan sonra gelen iyi his, sürpriz bir telefon… Tüm bu küçük “artılar” bir teşekkürü hak ediyor!

Yeni bir gözle bakın

Gündelik hayatımızı “garanti” olarak gördüğümüzde, etrafımızdakilerin değerini unutuyoruz. Çamaşır makinesi ya da ekmeğin önünde diz çökmeden, hayatımızı kolaylaştıran her şeyin değerini bilmek için durup düşünmek önem taşıyor: Musluktan akan sınırsız su, soframızdaki bolca sebze ve meyve, pencereden giren hava ve güneş…

Verirken teşekkür edin

Verme eyleminin zevkini hissetmeyi öğrenmeye çalışın. Ve cömertliğinizden yararlanan kişiye içinizden teşekkür edin, çünkü bu kişi habersiz bir şekilde sizin en iyi tarafınızla yani azalmasından korkmadan veren, paylaşımın ve değiş tokuşun tükenmez zenginliğinin bilincinde olan kısmınızla temasa geçmenizi sağlıyor.

Yargılardan, karşılaştırmalardan, kıskançlıktan uzun durun

Bu negatif duygular yaşam enerjimizi boşa harcamamıza sebep olur, güvenimize ve merakımıza gem vurur. Onlar inançlarımızın meyvesidirler, inançlarımız ise korkularımızın: Yeterince iyi olamama, hayal kırıklığına uğrama, eleştirilme korkusu. Bunların farkına vardıktan sonra, zihninizden onları çıkarmaya çalışın. Bunun yerine kendinize şu ana kadar yapabildiklerinizi hatırlatarak, başarı hissinize odaklanın.

Zor anları kabul edin

Üzüntü, öfke veya hayal kırıklığını bu negatif duyguları desteklemeden, beslemeden veya onlarla savaşmadan kabul edin. Bu kabul bizi alıp götüren “duygusal hız trenlerini” yavaşlatmayı sağlar. Olayları “iyi” ya da “kötü” olarak değerlendirmeyi bırakarak, hayatı farklı tatları deneyimlemenin mümkün olduğu bir bütün olarak görmeyi öğrenebilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

Kendinizi İyi Hissetmek İçin: Dinleyin

Sonraki Yazılar

10 Adımda Düz Bir Karına Sahip Olun