menapoz

MENOPOZ SEMPTOMLARINI HAFİFLETMEK

 

 


Dr. Ümit Aktaş, daha kaliteli, daha konforlu bir premenopozal ve menopoz dönemi için diyetimize ekleyebileceğimiz östrojen zengini besinleri anlatıyor.

Bitkisel östrojen kaynağı besinlerin başında keten tohumu geliyor. Nohut, mercimek ve kuru fasulye de bitkisel östrojenler içerir. Salatalarınıza bol maydanoz eklemek de iyi bir fikir. Maydanozda da östrojen bulunur. Soya ve tofudan özellikle uzak durun, çünkü dünyada GDO’lu olmayan soya kalmadı ve genetiğine müdahale edilmiş tüm bitkiler birer sağlık zararlısı.  

Kahve yerine ada çayı için. Çayınızın içine bir miktar da anason ekleyin. Her iki bitki de bitkisel östrojen bulunur. Hayıt otunu da unutmayalım! Menopoz semptomlarını hafifletmedeki etkisi kanıtlanmış olan hayıt otundan çay hazırlamak için: Bir çay kaşığı hayıt otu tohumunu kabaca ezin, üstüne bir bardak kaynamış su ekleyin ve 5-10 dakika demleyip için. Semptomları hafifletmede etkisi bilinen bitkisel bir takviye daha var: Kadın otu olarak da bilinen black cohosh bitkisi. Fayda sağlayabileceğiniz bir diğer takviye ise çuha çiçeği yağıdır. Çuha çiçeğinin vücuttaki östrojen üretimini artırmak gibi bir özelliği vardır.

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

KARNAVAL TADINDA

Sonraki Yazılar

SPORUN ÖZGÜRLEŞTİRİCİ GÜCÜ