meditasyonla-ilgili-bilmeniz-gereken-onemli-noktalar (2)

Meditasyonla İlgili Bilmeniz Gereken Önemli Noktalar

Birçoğumuz meditasyon yapmanın faydalarını biliyoruz ancak nasıl yapmamız gerektiğine dair pek bilgimiz yok. Düşünceleri kontrol etmek, doğru nefes almak ve kendini akışa teslim etmek ne anlama geliyor? Meditasyon yapabilmeniz için sizlere bir yol haritası hazırladık.

Meditasyon yapabilmek için özel hocalara veya salonlara ihtiyacınız yok. Bunu tek başınıza okuyarak veya dinleyerek de öğrenebilirsiniz. Sadece vakit ayırmanız gerekiyor.

Meditasyon nasıl yapılır, neler dikkat edilmeli?

1. Süre

Beş dakikalık bir süreyle başlayın. Çünkü çok yoğun olduğunuzu ve vaktinizin olmadığını söyleyeceksiniz. Bu söylemleri geri plana atmak adına ufak bir başlangıç yapmanızı önerebiliriz. Meditasyon yapmak günlük yaşamınızın vazgeçilmez bir parçası haline geldiği zaman, süreyi 15-20 dakikaya çıkarabilirsiniz. Sıkılabilirsiniz veya başaramadığınızı da düşünebilirsiniz ama yine de şans verin. En azından bir hafta boyunca deneyin.

2. Uygulanabilecek Aralıklar

Sabah güne başlarken veya işten çıktıktan sonra maksimum konsantrasyon elde edebilirsiniz. Zaten günün büyük bir stresi olacak üzerinizde, meditasyon yaparak bu stresten arınabilir ve daha huzurlu hissedersiniz.

3. Mekân

Sessiz, sakin ve rahat hissedebileceğiniz bir yer bulabilmek önemlidir –en azından meditasyonu günlük alışkanlığınız haline getirene kadar, sonrasında istediğiniz her alanda yapabilirsiniz. Gözlerinizi kapatın ve rahatlayın.

4. Duruş

Yeni başlayanların en büyük hatası yanlış poz seçimi olabiliyor. Eğer rahat hissetmiyorsanız lotus pozisyonunda meditasyon yapmak zorunda değilsiniz. Meditasyon, acı veya rahatsızlık hissine neden olmamalıdır.

Sizin için en rahat olabilecek pozisyonu seçin: sandalyenin kenarına, dizlerinizin üstüne veya bacaklarınızı uzatarak oturabilirsiniz. Meditasyon ayakta veya uzanarak da yapılabilir. Ancak uyumamaya dikkat etmeniz gerekiyor.

5. Fiziksel Durum

Meditasyon sırasında konsatrasyon en önemli adımdır. Bu nedenle de yemek yedikten sonra meditasyon yapmak çok iyi gelmeyebilir. Sabah güne başlarken yapmak en doğru seçenek olabilir.

Akşam yapmak istiyorsanız kendinizi biraz dinlendirin ve meditasyona öyle başlayın.

6. Gözlem

Nefes almak, tüm canlıların ortak ve doğal sürecidir. Nefes alış verişinize odaklanmanız gerekiyor: gelen havanın içeri nasıl girdiğini, vücutta nasıl dolaştığını ve dışarıya nasıl çıktığını gözlemleyin. Vücudunuzun herhangi bir bölgesine odaklanın.

Bir süre sonra karıncalanma, nem veya kuruluk hissedebilirsiniz. Bu, sizin doğru yolda olduğunuzun göstergesidir.

7. Düşünceler

Meditasyonun önündeki en büyük engel kontrolsüz düşünceler, geçmişe geri dönüş, gelecek hayaller ve sonsuz içgözlemdir.

Düşüncelerinizin akışını durdurabilmek için ona tepki vermemeniz gerekir. Bu sayede düşünceniz dağılacak ve görüntüler kaybolacaktır. Birkaç derin nefes alın ve verin. Tekrar vücudunuzun herhangi bir bölgesine konstantre olmaya çalışın.

8. Şükran ve Sevgi

Meditasyonu bitirdikten sonra gözlerinizi açmak için acele etmeyin. Sevgiyi hissedin. Vücudunuzun her noktasına bu sevgiyi verin ve etrafınızdaki insanlara dağıtın. Meditasyon seansınızı “herkes için mutluluk diliyorum” diyerek sonlandırın. Sevginizi koşulsuz ve sınırsız bir biçimde dünyaya saçtığınızı hissedin.

Meditasyon yaşamdan kaçmak değil, tam tersine onunla bir bütün olabilmektir. Kendinizi yeniden keşfedebilmenizin muhteşem bir yöntemidir.

“İnsan hayatı aslında acılardan ibarettir; bu acıların sebebi bencil ve doymak bilmez isteklerdir; insanın bencilliği ve istekleri sona erdirilebilir; sonuçta bütün bu doymak bilmez arzu ve iştah ortadan kaldırıldığında, ulaşılan durum nirvana olarak adlandırılır. Bencillik ve isteklerden kaçışın yöntemi, “Sekiz Katlı Asil Yol” diye adlandırılır: Doğru görüş, doğru niyet, doğru konuşma, doğru hareket, doğru geçim kaynağı, doğru çaba, doğru düşünme ve doğru meditasyon.” Gotama Buda

 

 

Önceki Yazılar

Ruhsal Dinginliğimizi Korumak için Neler Yapabiliriz?

Sonraki Yazılar

Biriken Mail’lerden Kurtulun