doğrumeditasyon

MEDİTASYON NASIL UYGULANIR?

 

 


Doğru şekilde meditasyon yapmak için belli bir disiplini mi takip etmek gerekir? Telefonunuza indireceğiniz bir uygulamaya, meditasyonla ilgili bir internet sitesine veya bu alandaki bir guruya mı başvurmalısınız? Her zaman meditasyon yapmanın basit olduğu söylenir ama ne çelişkidir ki meditasyon yapıp zihnini sakinleştirmek isteyen herkesin aklı bunun hakkında binlerce soruyla doludur. Meditasyon yöntemi seçiminizi kolaylaştıracak ipuçlarını sizin için derledik.

 

Meditasyon Nasıl Uygulanır?

TEK BAŞINA MI, GRUP HALİNDE Mİ?

İkisi de gayet iyi yöntemlerdir. Yeni başlayanlar için grubun amacı, aynı anda hem kolektif dinamikten hem de hocanın gösterdiklerinden yararlanmaktır. Hoca bu aşamada bize ilham verip yönlendiren, kurallarıyla rehber olan figürdür. Meditasyon pratiği disiplin ve düzen gerektirdiği için bu rehber esastır. Öte yandan meditasyon, kendi evimizde veya ofis, toplu taşıma, park gibi herhangi bir yerde tek başımıza yapabileceğimiz gündelik bir aktivitedir de.

Meditasyon yapmak hem anlık hem de uzun vadede sağlıklı olmanızı sağlar.   Bunu yakalamak için meditasyonu mümkünse düzenli olarak her gün 15 dakika kadar yapın. Akıllı telefon uygulamaları bu konuda size yardımcı olabilir.

 

AKILLI TELEFONLARDAKİ UYGULAMALARI KULLANMALI MI?

Teknolojiye karşı olan kişiler bugün halen tartışılmakta olan bir konuyu gündeme getirdiler: Meditasyon biraz da olsa dünyadan bir süreliğine kopmayı amaçlıyorsa, akıllı telefon uygulamaları ve internet siteleri bizi içinden çıkılmaz bir çelişkiye sürüklemiyor mu? Hem evet hem de hayır. Yeni başlayanların hareketleri doğru yapıp yapmadığını kontrol etmesini sağlamasının yanı sıra meditasyonu bölmeyen dostça bir sesin rehberlik yapıyor olması oldukça hoş. Ama unutulmamalı ki meditasyon aynı zamanda bir “kendini silme sanatıdır” ve bir zaman sonra uygulamadan destek almak kişi için gereksiz hale gelebilir. Kendi kendimize meditasyon yapabilirken buluruz kendimizi, ta ki bu destek yeniden gerekli olana kadar.

 

OTURARAK MI, AYAKTA MI YOKSA YATARAK MI?

Bu üç pozisyon da doğrudur ve istediğinizi uygulayabilirsiniz. Yatarak: Uyanmanın çok zor olduğu anlarda, tüm dünya bize düşman gibi, hayat da yaşamaya değmez görünür. Bu tür anlarda yatakta meditasyon yapmak yapmamaktan iyidir. Buradaki esas zorluk durumunuzun fazla konforlu olmasından kaynaklanır, çünkü uyuyakalmamak gerekir. Tabii uyuyakalırsanız da dünyanın sonu değil ama artık o meditasyon olmaktan çıkar.

Bir sandalye veya yastık (zafu) üzerine oturarak: Dinamizmle rahatlamayı faydalı bir şekilde bir araya getiren bu pozisyonda beliniz dik olmalıdır. Oturarak meditasyon yapmak duruşların en iyisidir. Hissedeceğiniz birkaç ağrı sizi olumsuz etkilemez ve hatta o anı hissetmenize yardımcı olur, yani bırakın omuzlarınız düşsün; meditasyonda dogmatik kurallar yoktur.

Son olarak bir de yürüyerek meditasyon yöntemi var. Kulağa ilk başta saçma gibi gelebilir ama neden olmasın? Etrafımızda biraz geniş alan yaratmak, dümdüz bir yolda yarı kapalı gözlerle yürümek, derin nefes alıp vermemize ve dudaklarımızda tebessüm oluşmasına yarar.

 

PEKİ, YA YETERİ KADAR ZAMANIMIZ YOKSA?

Çok stresli olan ve muhtemelen meditasyona en çok ihtiyaç duyan kişiler, “Kendime ayıracak bir dakikam yok” diyenlerdir. Ancak gerçekten bir dakika ayırmanız yeterli. Düşünsenize, sadece 60 saniye ve hatta 30! Şunu deneyin: En değerli varlığınız akıllı telefonunuzun kronometresini ayarlayın, gözlerinizi kapatın ve bu süre boyunca nefes alıp verin.

Nasıl geçti? Bu bile iyi hissetmenize yetti, değil mi? Bu şekilde yavaş yavaş süreyi artırın. Ertesi gün süreyi bir dakikaya çıkarın; sonra iki dakikaya, ardından dört dakikaya… Böylece devam edin. Yaptıkça ve alışkanlık kazandıkça, vazgeçemediğinizi göreceksiniz.

 

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

PSİKOLOJİK GERİLİM FİLMLERİ

Sonraki Yazılar

DAHA SAĞLIKLI AİLE İLİŞKİLERİ