kriz-anlarinda-guclu-kalmaniza-yardimci-olacak-oneriler

KRİZ ANLARINDA GÜÇLÜ KALMANIZA YARDIMCI OLACAK ÖNERİLER

 

 

Hayatta her an her şey olabilir. Bazen krizlerden kurtulmanın en etkili yolu güçlü ve duygusal olarak kararlı kalmaya bağlıdır.

Hayatın bir noktasında hepimiz atlatacağımıza ihtimal vermediğimiz krizler yaşayabiliyoruz. Sevdiğimiz birinin ölümcül hastalığı, boşanma, maddi sıkıntılar… Kim olduğumuz veya ne kadar kazandığımız önemli değil, krizler kaçınılmazdır. Önemli olan bu krizleri atlatmak için gösterdiğimiz çabadır. Güçlü kalma yeteneği, zor zamanlarda size yardımcı olabilir.

Kriz anlarında zihinsel olarak kararlı kalmanıza yardımcı olacak stratejileri yazdık.

1. Gerçeği kabul edin

Kötü bir olay yaşandığında, bunun olmaması gerektiği veya yaşanılan şeyin haksızlık olduğu düşünülür. Bu durum tamamen zaman kaybıdır.

Yaşanılan olaya tabii ki tepki gösterilecektir. Ancak tepki gösterilirken, olayın neden olduğuna dair bir farkındalık geliştirmek gerekir. Bu farkındalık sayesinde yapıcı çözümler üretebilirsiniz.

2. Kendinizi bırakın

Yaşadığınız olayı atlatabilmek için kendinize zaman tanımanız gerekir. Doğru kararlar verebilmeniz için olayı sindirip, duygusal durumunu yaşamanız gerekir. Yani ilk etapta güçlü olmak için kendinizi zorlamayın.

3. Destek alın

Arkadaşlarınızla veya ailenizle konuşup, içinizdekileri dışarı aktarmak size iyi gelecektir. Eğer kimseyle paylaşmak istemediğiniz bir durumunuz varsa profesyonel destek almaktan çekinmeyin. İstediğiniz şeyi açık bir şekilde ifade edin ve etrafınızdaki insanların size duygusal açıdan destek olmalarına izin verin.

4. Kendine iyi bak

Kötü bir olay yaşandığında kendimize bakmayı ihmal ederiz. Yeme ve uyku problemleri yaşamaya başlarız. Ancak bu dönemde vücuda iyi bakmak özellikle gereklidir. En azından birkaç dakikalık da olsa dışarı çıkmak ve temiz hava alabilmek için kendinizi zorlayın.

5. Kendinizle konuşun

Zor durumlar zor kararlar gerektirebilir. Bununla birlikte, duygusal bir sersemlik yaşanır ve karar almak zorlaşabilir. Kendinizi sıkışmış hissedebilirsiniz.

Bu durumu aşabilmek için kendinize uzaktan bakmanız gerekir. Bir arkadaşınızla konuşur gibi kendinizle konuşun. Olaylara uzaktan bakamaya çalışın ve kendinize tavsiyeler verin. Bu, en azından kısmen de olsa kendi duygularınızdan biraz olsun uzaklaşmanıza ve doğru kararı vermenize yardımcı olacaktır.

6. Bir mantra oluşturun

Kendiniz için bir cümle oluşturun. Örneğin; “beni zorluklar güçlendirdi”, “her zaman umut vardır”, “daha önce başardım yine başarabilirim” gibi. Bu cümleler olumsuz düşüncelerinizden kurtulmanıza yardımcı olacaktır.

 

 

Önceki Yazılar

AŞK GERÇEKTEN TESADÜF MÜDÜR?

Sonraki Yazılar

GÜLMENİN POZİTİF ETKİLERİ