koronavirus-kaygiyi-azaltmak-icin-ipuclari (2)

Koronavirüs: Kaygıyı Azaltmak için İpuçları

Covid-19 salgını nedeniyle hepimiz stresli günler geçiriyoruz. Üniversiteler, ofisler, tiyatro ve diğer tüm etkinlikler koronavirüs salgını nedeniyle durduruldu.

Salgının bu kadar yayılması ve hayatı durdurması, doğal olarak hepimizin bunalmış hissetmesine neden oldu.

 Koronavirüs kaynaklı endişelerinizi en aza indirmek için birkaç ipucu yazdık.

1. Kişisel bakımınıza özen gösterin

Kriz esnasında, yalnızca olumsuz düşüncelere odaklandığımız için kişisel bakımımızı unutabiliyoruz. Anksiyeteyle başa çıkabilmek için yeterli uyku, sağlıklı beslenme ve egzersiz şarttır. Hem fiziksel sağlığınızı hem de ruhsal sağlığınızı ancak bu şekilde koruyabilirsiniz.

Kendinizi iyi hissetmek için yazı yazabilir, müzik dinleyebilir veya yemek yapmayı deneyebilirsiniz. Ayrıca sevdiğiniz insanlarla da iletişim halinde olun.

Uykuya dalmakta problem yaşıyorsanız nefes egzersizi yapmayı deneyebilirsiniz.

2. Medyadan uzak durmaya çalışın

Eğer zihinsel sağlığınızı korumak istiyorsanız medyadan uzak durmanız gerekebilir. Daha sağlıklı bir şekilde uykuya dalmak istiyorsanız uyumadan önce sosyal medyada gezinmek yerine kitap okuyabilirsiniz. Sabah uyanır uyanmaz haberleri izlemek yerine gerinme hareketleri yapabilirsiniz.

3. Panik yapmayın

İnsan olarak, kriz anlarında durumu abartma ve “felaket” senaryoları kurma eğilimindeyiz. Koronavirüs hakkında her gün bir şeyler okuyoruz ve “ya benim de başıma gelirse, ya ofisim kapanırsa, ya sevdiklerime bir şey olursa…” gibi kötü düşüncelerle kendimizi baş başa bırakıyoruz.

Gelecekle ilgili en büyük korkularınızı not etmenizi ve bunları tek tek ele almanızı önerebiliriz. Bu sayede sorunlarla gerçekçi bir şekilde nasıl başa çıkmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

4. Meditasyon yapmayı deneyin

Kurallar çok basit: dikkatinizin dağılmayacağı rahat bir bölge bulun. Sandalyede, yerde, uzanarak ve hatta ayakta durarak veya yürüyerek meditasyon duruşunuzu alın. Derin nefes alın ve verin. Aklınıza gelen her düşünceyi yargılamada, kibar bir şekilde kabul edin ve her nefes verişiniz de bu düşünceleri dışarı aktarın. Mümkünse bu uygulamayı 10 dakika boyunca yapın.

Meditasyon, kaygılarınızı hafifletmenize yardımcı olacaktır.

 

 

Önceki Yazılar

Biriken Mail’lerden Kurtulun

Sonraki Yazılar

Korona Virüs Hakkında Güncel Bilgiler