kontrolu-yeniden-kazanmaniza-yardimci-olacak-alti-oneri

Kontrolü Yeniden Kazanmanıza Yardımcı Olacak Altı Öneri

İşlerin kontrolden çıktığını hissettiğinizde, sakinliğinizi korumakta zorlanabilirsiniz. Böyle zamanlarda rahatlamanızı sağlayacak bu altı yöntemden birini deneyebilirsiniz.

Zaman zaman olaylar veya süreçler karşısında soğukkanlılığımızı kaybeder, paniğe kapılır ve sakin kalmakta zorlanırız. Bizi endişe ve paniğe sevk eden sebepleri tespit etmek için profesyonel destek almak çözüme odaklanmak adına en doğru karar, ancak anlık olarak soğukkanlılığınızı korumanızı sağlayacak basit yöntemleri de uygulayabilirsiniz.

1. Bilinçli nefesler alın

Yaygın bir meditasyon yöntemi olarak nefesinize odaklanmak gerginliğinizin hızla azalmasına yardımcı olur. Bunun için göğsünüze ve karnınıza derin bir nefes alın ve yavaşça verin. Nefesinizin farkında olarak ve ona odaklanarak kafanızı kurcalayan sorunlardan uzaklaşırsınız. Vücudunuzda daha fazla oksijen dolaşması bu rahatlamayı pekiştirir.

2. Vücudunuza kulak verin

Kendinizi zor bir durumda hissettiğinizde, bedeninize odaklanın ve nasıl hissettiğinizin farkına varın. Vücudunuzun neresinde gerginlik seziyorsunuz? Çenenizde, boynunuzda, omuzlarınızda veya karnınızda mı? Gergin bölgelere dikkat edin ve rahatlayabilmek için kaslarınızı gevşetmeye, vücudunuzu serbest bırakmaya ve bedeninizdeki ağırlıklardan kurtulmaya çalışın.

3. Yaratıcı olun

Bir sanat aktivitesiyle ilgilenmeyi deneyin. Bu, resim yapmak da olabilir, duygularınızı kâğıda dökmek, örgü örmek veya seramikle ilgilenmek de. Yaratıcılık gerektiren bir aktivite yaparken, zihin tamamen üstüne çalıştığınız işe konsantre olur. Bu sayede sizi endişeye sürükleyen düşüncelerden kurtulur, kendinizi özgür bırakırsınız.

4. Yoga veya Tai Chi deneyin

Tai Chi ve yoga gibi kadim meditatif yöntemler, bilinçli farkındalık ve iyi yaşamı teşvik eder. Duruş, teknik, nefes ve harekete odaklanmanız zihin-beden-ruh bütünlüğünü daha uyumlu hale getirmenizi sağlar. Ayrıca bu yöntemlerle gerginliğinizin bedeninizin neresinde hissedildiğini farkına varabilir, fiziksel rahatlamanın yanı sıra zihnen özgürleşip rahatlayabilirsiniz.

5. Doğayla kucaklaşın

Kuşların cıvıltısını dinlemek, yemyeşil bir parkta dinlenmek veya masmavi denizdeki dalgaları izlerken sahilde yürümek dinginleşmenin en keyifli yollarındandır. Doğayla iç içe olmanın yatıştırıcı etkisi uzun zamandır bilinen bir gerçek. Bu iyileştirici ilişkiyi yaşam alanınıza taşımak isterseniz, bitki yetiştirmek ve toprakla uğraşmak gibi hobiler edinebilirsiniz.

6. Refleksolojiden ilham alın

Birer saatlik düzenli refleksoloji uygulamasıyla kendinizi şımartın. Örneğin tatlı badem yağı, lavanta yağı ve papatya esansiyel yağından oluşan bir karışımla ayaklarınıza masaj yapabilirsiniz. Enerjik olarak baş ve boyun bölgesini temsil eden ayak başparmağınıza masaj yaparak gevşeyebilir, farklı yöntemler öğrenmek için refleksoloji atölyelerine katılabilirsiniz.

Yazı: Hüma Kaya

 

 

Önceki Yazılar

Duyguların Şifresi

Sonraki Yazılar

Cilt için Sağlıklı Besinler