kis-hastaliklarindan-korunma-yollari (2)

KIŞ HASTALIKLARINDAN KORUNMA YOLLARI

Hava ısısının düşmesi üst solunum yolu enfeksiyonlarına sebep oluyor. Hava sıcaklığı ile nem oranının düşmesi virüslerin daha da güçlenmelerine neden olurken, havada uzun süre canlı kalmalarını ve çoğalmalarını da kolaylaştırıyor. Üst solunum yolu hastalıklarının çoğu antibiyotik tedavisi gerektirmeden, şikayetlere yönelik uygulanan tedavilerle geçseler de, bazen hastane yatışını gerektirecek kadar ciddi sorunlar oluşturabiliyor. Dolayısıyla kış aylarında mikroplardan korumak büyük önem taşıyor. Kış aylarında hastalıklardan korunmak adına;

1.Ellerinizi Sıkça ve İyice Yıkayın

Grip ve diğer solunum yolu enfeksiyonlarını önlemenin bir numaralı yolu budur. Virüsleri öldürmek için ellerinizi en az 20 saniye boyunca sabun ve suyla iyice yıkamalısınız.

2.Şeker Tüketimini Azaltın

Fazla şeker tüketimi bağışıklık sistemini düşürebilir. Bağışıklık sisteminizin düşmesi de vücudunuzun grip ve enfeksiyonlarla mücadele etmesini zorlaştırır.

3.Stersi Azaltın

Stresin bağışıklık sistemini etkilediği bilinmektedir. Stresinizi azaltmak için meditasyon veya yoga uygulamalarını deneyebilirsiniz.

4.7-9 Saat Uyuyun

Vücudunuz, günlük toksinlere maruz kalmadan iyileşmek için uykuya ihtiyaç duyar. Kronik uyku yoksunluğu, bağışıklık fonksiyonunu önemli ölçüde azaltabilir.

5.D Vitamini Alın

D Vitamini açısından zengin yiyecekler tüketin. D Vitamini bağışıklık sistemi için önemli bir araçtır.

6.Kemik Suyu İçin

Kemik Suyu, solunum yolu enfeksiyonlarını azaltır.

Etiketler:

ÇOCUK SANAT FESTİVALİ ZORLU PSM’DE