kis-depresyonundan-korunma-yollari (2)

KIŞ DEPRESYONUNDAN KORUNMA YOLLARI

 

 

Gün içerisinde sürekli yorgun hissetmek, yataktan çıkmamam isteği, odaklanmada güçlük, unutkanlık, mutsuzluk ve enerji azlığı gibi problemler, kış depresyonunun habercisi.

Yapılan birçok araştırma, mevsimsel depresyon riskinin kadınlarda erkeklere oranla 4 kat daha fazla olduğunu gösteriyor. Bu riskleri biraz olsun azaltmak adına;

-Gün ışığından faydalanın. Güneş ışığı, seratonin salgılanmasına yardımcı olur.

-Spor yapın. Güne zinde bir şekilde başlamak ve yorgunluğunuzu atmak için sabahları yapacağını birkaç dakikalık yürüyüşler etkili olacaktır.

-Yatak odanızı konforlu bir hale getirin. Uyku düzeninize, yattığınız odanın çok sıcak olmamasına, ışıktan ve televizyon gibi dış seslerden korunaklı olmasına dikkat edin.

-Sevdiklerinize ve kendinize zaman ayırın. Kasvetli havalar, evden çıkma isteğini beraberinden getiriyor. Haftada birkaç sevdiklerinize ve kendinize vakit ayırın.

-Zihninizi boşaltın. Aklınızı dağıtacak, keyif alabileceğiniz bir hobi edinmeye çalışın. Zihni boşaltmak psikolojik açıdan rahatlamayı sağlıyor.

-Yapmakla yükümlü olduğunuz, sevmediğiniz işlere öncelik verin. İşlerinizi ertelemek daha büyük baskılar hissetmenize sebep olur.

-Nefes egzersizleri yapın. Yoga, meditasyon ve nefes egzersizleri rahatlamanızı sağlayacaktır.

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

AŞIK OLMAK NEDEN İYİ HİSSETTİRİYOR?

Sonraki Yazılar

UYKU İÇİN NEFES EGZERSİZLERİ