kendinizi-iyi-hissetmek-icin-dinleyin

Kendinizi İyi Hissetmek İçin: Dinleyin

Evde kaldığımız bu süreci kişisel gelişimimiz için bir fırsat olarak ve kendimizle tekrar bir bağ kurmak için değerlendirebiliriz.

Bugünün programı: Dinleme sanatı! Bu çalışma ile birlikte duyularımıza odaklanacağız. Duyusal olarak odaklanmamız vücudumuza yönelmemize ve anı yaşamamıza yardımcı olacak. Duyusal odaklanma kaygımızı azaltıyor ve birlik duygumuzu, içsel güvenliğimizi kuvvetlendiriyor.

İyi bir şekilde dinlediğimiz zaman ilişkilerimiz daha sağlıklı bir hale gelir ve yanlış anlamalar ve çatışmalardan uzaklaşırız. Çok sesli ve gürültü kirliliğinin olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Karantina günlerinde çevremizdeki seslerde azalma var. İnsanların dışarı çıkmayı bıraktıkça toplu taşıma ve diğer sesler azaldı. Bazı kişiler kuş seslerini duyuyor, bazı kişiler ise sessizliğe bürünmüş durumda. Böylece en sonunda dinliyor ve dinleniyor olduk.

Çift olarak, ailecek veya ev arkadaşımızla bu dönemi geçiriyor olabiliriz ve bu süreçte dinleme sanatının değerini anlıyoruz. Dinleyerek çatışmalardan kaçınıyoruz, özel ve önemli şeyleri ön plana çıkarıyoruz.

Daha iyi bir dinleyici olmak için yapabileceklerimiz:

  • Camı açın ve gözlerinizi kapatın: çevrenizdeki seslere ve gürültülere dikkat edin. Her birini dikkat kesilerek dinleyin. Onları tanıdık, sinir bozucu, zevk verici, güven verici gibi nitelendirin.
  • Vücudunuzu dinleyin: gözlerinizi kapatın ve nefesinizi, vücudunuzun çıkardığı sesleri dinleyin. Vücudunuzun bütünlüğünü, yoğunluğunu ve dinçliğini duyumsayın.
  • Yaşadığınız yeri dinleyin: dışarıdan gelen sesler, müzikler ve gürültüleri dinleyin. Sessizlik nadiren tamamen gerçekleşir.
  • Bir röportaj, film veya haber dinlediğiniz zaman tek bir sesi soyutlayın: arkadaki müzik, gürültü gibi. Hatıra, duygu ve duyum olarak sizde ne çağrıştırdığını not edin.
  • Radyoyu açın ve tek bir sese odaklanın: sunucu veya konuk olabilir. Sesin akışını, nefesi, ortaya çıkan duyguları, tereddütleri, sessizliği birbiriyle ilişkilendirmeye çalışın. Böylece konuştuğunuz kişilerin ruhani durumunu algılamayı öğreneceksiniz. Söylenen ve hissedilen arasındaki boşluğu göreceksiniz. Bu alıştırmayı telefonda da yapabilirsiniz.

Yazı: Flavia Mazelin Salvi

Çeviren: Ekin Nazlı